اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار فرهنگیورزشی

ذوب آهن فاتح جام حذفی شد/ پایان تلخ آبی های پایتخت

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با برتری مقابل استقلال تهران، قهرمان رقابت های جام حذفی فوتبال باشگاه های ایران شد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار که یکشنبه شب در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نفت و گاز اروندان خرمشهر برگزار شد، تیم ذوب آهن در ضربات پنالتی با نتیجه ۶ بر ۵ از سد استقلال گذشت تا شاگردان یحیی گل محمدی جام قهرمانی را برای دومین سال پیاپی و چهارمین بار در طول تاریخ بالای سر ببرند.
بازیکنان ذوب آهن هر ۵ ضربه پنالتی خود را (مهدی رجب زاده، مهدی مهدی پور، مسعود حسن زاده، سید محمدرضا حسینی و هادی محمدی) به گل تبدیل کردند اما علیرضا رمضانی هافبک استقلال ضربه پنالتی خود را هدر داد تا آبی پوشان از دستیابی به جام قهرمانی بازمانند.
میثم مجیدی، هرایر مگویان، امید ابراهیمی و یعقوب کریمی از تیم استقلال ضربات پنالتی خود را به گل تبدیل کردند.
دو تیم در وقت های عادی و اضافی این دیدار به نتیجه تساوی یک بر یک دست یافته بودند.
دانیال اسماعیلی فر در دقیقه ۲۰ برای تیم ذوب آهن و امید ابراهیمی در دقیقه ۵۶ از روی نقطه پنالتی برای تیم استقلال گلزنی کردند.
بازیکنان دو تیم در دقایق ابتدایی این دیدار با به گردش در آوردن توپ در میانه میدان به ارزیابی حریف پرداختندبه طوریکه تماشاگران شاهد بازی تماشایی از سوی هر دو تیم نبودند.
در ادامه بازیکنان ذوب آهن با دوندگی بسیار، تصاحب توپ و با پاس های کوتاه و تکضرب به دروازه استقلال نزدیک شدند.
در دقیقه ۱۶ و به دنبال خطای حنیف عمران زاده مدافع استقلال به روی مرتضی تبریزی مهاجم ذوب آهن، این بازیکن مصدوم شد و درحالی که پزشکان این تیم در حال مداوای تبریزی درخارج از زمین بودند، دانیال اسماعیلی فر بعد از حرکت طولی در پشت محوطه جریمه استقلال تهران و جا گذاشتن سه دفاع استقلال با شوتی آرام که به حنیف عمران زاده و دستان سید مهدی رحمتی سنگربان حریف برخورد کرد، گل نخست را به ثمر رساند.
در ادامه بازیکنان استقلال تهران با استفاده از فضای کناری زمین، حملات پراکنده ای را بر روی دروازه حریف طراحی کردند.
در دقیقه ۳۱، ارسال زیبای میلاد فخرالدینی در محوطه جریمه به حنیف عمران زاده مدافع پیش تاخته آبی پوشان رسید و ضربه سر این بازیکن به تیرک افقی دروازه ذوب آهن برخورد کرد و گل نشد.
در وقت های اضافی نیمه نخست، آبی پوشان صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه ذوب آهن شدند که رشید مظاهری سنگربان اصفهانی شوت زیبای امید ابراهیمی هافبک استقلال را دفع کرد تا شاگردان گل محمدی با پیروزی به رختکن بروند.
نیمه دوم با تفکرات تهاجمی شاگردان پرویز مظلومی سرمربی استقلال آغاز شد، آبی پوشان پایتخت قصد داشتند با ارائه بازی مستقیم و استفاده از فضاهای خالی پشت مدافعان ذوب آهن به گل دست یابند.
آبی پوشان در دقیقه ۵۶ بر روی حرکت یعقوب کریمی و خطای مهدی مهدی پور مدافع ذوب آهن صاحب یک ضرر پنالتی شدند و ابراهیمی با یک ضربه دقیق دروازه مظاهری را باز کرد.
بعد از گل تساوی بخش استقلال، بازیکنان هر دو تیم بازی محتاطانه ای را در دستور کار خود قرار دادند به طوریکه فرصت ایده آلی گلزنی بر روی دروازه ها ایجاد نشد تا فینال جام حذفی در وقت های اضافی دنبال شود.
بازیکنان دو تیم در وقت های اضافی بازی کم افت و خیز و درگیرانه ای را در میانه میدان به نمایش گذاشتند و به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا ضیافت پنالتی ها، قهرمان بیست و نهمین دوره جام حذفی باشگاه های ایران را مشخص کند که در نهایت تیم ذوب آهن حریف خود را شکست داد و جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا را به دست آورد.
اسامی بازیکنان دو تیم در این دیدار به شرح زیر بود:
ذوب آهن: رشید مظاهری، هادی محمدی، وحید محمدزاده، ولید اسماعیل، علی حمام، مهدی مهدی‌پور، قاسم حدادی ‌فر، دانیال اسماعیلی‌فر (محمدرضا عباسی از دقیقه ۸۳)، مرتضی تبریزی(سید محمد رضا حسینی از دقیقه ۲۱)، مهدی رجب‌زاده و کاوه رضایی (مسعود حسن زاده از دقیقه ۱۰۰)
استقلال تهران: سید مهدی رحمتی، میلاد فخرالدینی، حنیف عمران زاده، هرایر مگویان، میثم مجیدی، محمدرضا خرسندنیا (عادل شیحی از دقیقه ۵۵)، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی (آرش برهانی از دقیقه ۱۰۶)، یعقوب کریمی، جابر انصاری و بهنام برزای (علیرضا رمضانی از دقیقه ۷۲)

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *