اجتماعیاخباراخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگیحوادث

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین عملکرد شش ماهه امور جوانان شعبه را تشریح کرد

به گزارش پیام نایین،ابراهیم عادل زاده نائینی بااشاره به اجرای شانزدهمین مرحله طرح ملی ایمنی وسلامت مسافرین نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۴ لغایت ششم فروردین ماه ۹۵ گفت : این طرح امسال با شعار ” بی گدار به جاده نزنیم ،ظریف برانیم” بمدت ده روز و به استعداد بیست نفر از اعضای جوان آموزش دیده در پست راهنمائی جمعیت هلال احمر شهرستان جهت کمک به سفری ایمن با تأمین امنیت روانی و آرامش مسافران ، ارتقاء سطح آگاهی های عمومی درباره سوانح وحوادث و ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه به مسافران از ۲۵اسفندماه کار خود را آغاز کرد   .

هلال

وی افزود : در طول این مدت ۳۶۲۵ نفر از مسافرین به پایگاه ایمنی و سلامت نوروزی مراجعه و ۴۴۲۱ مورد اقلام  فرهنگی ، امدادی بین آنان توزیع گردید .

عادل زاده در ادامه به برنامه ریزی جهت غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و تشکیل کلاسهای متنوع با عنوان شوق رویش در این شعبه اشاره کرد که در رشته های امداد و کمکهای اولیه ، هنری و آموزشی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر در طول تابستان برگزار گردید .  

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین اضافه کرد : المپیاد طرح ملی دادرس ” دانش آموزان آماده در روزهای سخت ” با حضور معاونین مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اجراء شد .

در این طرح ، دوره های آموزشی امداد و کمکهای اولیه با همکاری مربیان امداد و کمکهای اولیه مدارس سطح شهرستان جهت دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان به انجام رسید . این گروه پس از برگزاری آزمون در قالب تیم های ۱۴ نفره در المپیاد مرحله شهرستانی به رقابت پرداختند و سپس در مرحله استانی حاضر شدند .

ابراهیم عادل زاده خاطر نشان کرد : در این طرح ، ابتدا معلمان ، مدیران و مجریان طرح براساس اهداف و اصول هفتگانه هلال احمر با مباحث امدادی آشنا می شوند تا در مرحله بعدی اطلاعات کسب شده را به دانش آموزان مدارس انتقال دهند .

وی تاکید کرد : در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۱۸۵ نفر از اعضای کانون های غنچه های هلال، دانش آموزی ، دانشجویان ، روستایی ، طلاب و شاخه آزاد در سامانه جامع عضویت ثبت نام کرده اند .

برگزاری اردوهای شهرستانی ، استانی و کشوری با حضور بیش از ۱۰۰نفر از اعضای کانونهای جوانان به مقصد حومه شهرستان ، اصفهان ، چادگان ، بندر انزلی و … را از دیگر برنامه های شش ماهه اول سالجاری عنوان کرد .  

عادل زاده ،  اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و امدادی ، گرامیداشت مناسبت هایی نظیر هفته هلال احمر ، هفته جوان ، اعیاد شعبانیه ، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ، عفاف و حجاب ، دهه کرامت ، ماه مبارک رمضان  ، دهه ولایت و…  با مشارکت بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان این جمعیت رانشان از مشارکت فعال و سازنده جوانان عضو در برنامه های عام المنفعه و بشردوستانه دانسته و خواهان گسترش این فرهنگ در بین تمامی جوانان شد  .

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *