اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان نایینویژه نامه انتخابات

رئیس قوه قضاییه: نامزدها شعارهای بی اساس وغیرمنطقی ندهند / قهرکردن با صندوق های رأی، خواست دشمنان است

رئیس قوه قضاییه با تأکید برضرورت حضورحداکثری مردم درپای صندوق های رأی برای نشان دادن اقتدار ملی و ارتقای امنیت کشور،قهرکردن با انتخابات را نیت و هدف اصلی دشمنان دانست و ازمردم خواست که با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، ناامیدی و یأسی را که رسانه های غربی القا می کنند، خنثی کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی درجلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک و تهنیت اعیاد شعبانیه بویژه میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت حجه ابن الحسن امام زمان (عج)، افزود: قهر کردن مردم با صندوق های را خواست امروز دشمنان است که مردم با حضور پرشور خود، پروژه ناامید نشان دادن ملت را که از سوی کشورهای سلطه و از طریق رسانه های اختاپوسی آنها دنبال می شود، خنثی کنند.

**حضور در پای صندوق ها فراتر از انتخاب اصلح است
رئیس قوه قضاییه دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به درپیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب به صورت مکرر برحضور مردم در انتخابات تأکید فرموده اند و روز گذشته نیزایشان بار دیگرحضور مردم را موجب اقتدار کشور دانستند.
« نفس حضور مردم در انتخابات، فراتر از آن است که چه کسی انتخاب می شود. قطعا انتخاب اصلح یک وظیفه دینی وعقلی است اما فراتر از آن وظیفه ملی ما حضور در پای صندوق های رأی است».
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اظهارات برخی آحاد جامعه مبنی براینکه هیچ کدام از این نامزدها شایسته نیستند، تأکید کرد: حضورما درپای صندوق های رأی و رأی دادن به یکی از نامزدها قطعا به معنای پذیرفتن همه اعمال و رفتار نامزد مورد نظرما نیست.
«باید در زندگی سیاسی خود واقع گرا باشیم و فراموش نکنیم که به هرحال عده ای خود را در معرض رأی مردم قرار می دهند و ممکن است که منطبق با همه ایده آل های ما نباشند اما موظفیم کسی را انتخاب کنیم که بتواند چرخ اجرایی کشور را بچرخاند. اگر می خواهیم چرخ تولید و اشتغال بچرخد و از نعمت اقتدار و امنیت برخوردار باشیم باید با یک دولت مستقر به این هدف برسیم و این جز با رأی دادن و شرکت در انتخابات به دست نمی آید».

** نامزدها از طرح شعارهای بی اساس خودداری کنند
رئیس دستگاه قضا با توصیه به نامزدهای انتخاباتی تأکیدکرد: نامزدها باید به نیازهای واقعی مردم توجه کنند و کارجهادی انجام دهند و از دادن شعارهای بی‌اساس و غیر منطقی پرهیز کنند. طرح پاره‌ای شعارهای بی‌اساس علیه قوه قضاییه و مسئولین آن از این قبیل است چنانکه شعارهایی مانند افزایش یارانه ها یا وعده هایی از این دست هم باید با مطالعه مطرح شود.
آیت الله آملی لاریجانی همچنین با تأکید براینکه نامزدها باید درنظر وعمل، همراه با محرومین باشند، افزود: مسئولان جمهوری اسلامی با مسئولان سایرکشورها تفاوت دارند. ممکن است « ترامپ » درآمریکا میلیاردها دلار ثروت داشته باشد یا سایر مسئولان آنها نیز کم و بیش همین وضع را داشته باشند اما مسئولان در جمهوری اسلامی باید با محرومان زندگی کنند.
«البته نمی گوییم که همه باید فقیر باشند زیرا ثروت و سرمایه دراندیشه دینی، امرمذمومی نیست اما سطح زندگی یک مسئول باید طوری باشد که مردم احساس کنند این فرد از جنس خودشان است. برهمین اساس مسئولان موظفند که از اشرافیگری پرهیز کنند و به فکر محرومان باشند».
به گفته رئیس دستگاه قضایی چنین رویکردی به اعتمادسازی هرچه بیشتر در بین مردم کمک می کند اما متأسفانه مواردی وجود داشته که موجب سلب اعتماد عمومی شده است و باید تلاش کنیم که این اعتمادسازی صورت گیرد.
رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که با برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور، شایسته ترین فردی که مردم تشخیص می دهند انتخاب شود و ضمن تضمین امنیت و اقتدار ملی، تلاش دشمنان برای مقابله با نظام و مردم خنثی شود.

**مهدویت از مسلمات اعتقادی مسلمانان است
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با تبیین موضوع انتظار و ویژگی های منتظران واقعی، تصریح کرد: انتظار و اذعان به وجود امام حی و حاضر که بنا به مصلحت الهی درغیبت به سر می برد، از ارکان مذهب تشیع است. در مورد امامت امام زمان و طول عمرایشان طی سده های متمادی بعد از غیبت، شبهاتی مطرح شده است که از طرف عالم مذهب، پاسخ‌های متقنی بدانها داده شده است. در قرآن کریم موارد متعددی هم در زمینه اعطای مقامات عالیه در دوران کودکی و هم در مورد طول عمر بیان شده است.
رئیس دستگاه قضا با ذکرنمونه های مطرح شده در قرآن کریم ادامه داد: خداوند در مورد حضرت یحیی (ع) می فرماید «یا یَحْیی‏ خُذِ الْکِتابَ بِقُوَّهٍ وَ آتَیْناهُ الْحُکْمَ صَبِیًّا ». در این مورد می بینیم که خداوند به حضرت یحیی در زمان کودکی حکم اعطا کرده است. در مورد حضرت عیسی (ع) نیز آمده است که «فَأَشَارَتْ إِلَیْهِ قَالُوا کَیْفَ نُکَلِّمُ مَنْ کَانَ فِی الْمَهْدِ صَبِیًّا قَالَ إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ آَتَانِیَ الْکِتَابَ وَجَعَلَنِی نَبِیًّا وَ جَعَلَنی‏ مُبارَکاً أَیْنَ ما کُنْتُ » در مورد طول عمر نیز آمده است که حضرت نوح (ع) قریب هزار سال عمر کرده اند.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اهل سنت هم اصل وجود نورانی امام زمان (عج) را قبول دارند ، اضافه کرد: گر چه در مورد حیات فعلی آن حضرت سخن دیگری دارند و برخی از عرفای آنان دقیقاً همانند شیعه به وجود امام حی معتقدند؛ براین اساس می توان گفت که مهدویت تقریباً از مسلمات اعتقادی مسلمین است.
رئیس قوه قضاییه بیان داشت: انتظارظهورباید با حال، عمل و قول ما سازگار باشد. نمی توانیم در مرئی و مسمع شخصیت بزرگی که مدعی چشم انتظاری او هستیم با او مخالفت کنیم و بعد خود را در زمره منتظران حقیقی او بدانیم. انتظار واقعی مستلزم این است که مطیع اوامر و نواهی مولا باشیم. براین اساس هر که باتقواتر و نزدیک تر به معرفت حق تعالی است، منتظر واقعی به شمار می آید. برای آنکه بفهمیم که به چه میزان یک منتظر واقعی هستیم باید ببینیم که اگر مولایمان از ما بخواهد
** می توانیم از ظواهر دنیا و آنچه به آن تعلق خاطر داریم دست بکشیم یا خیر؟
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه منتظر واقعی باید در مسیر عبودیت حق باشد، اظهار کرد: اطاعت ائمه اطهار(ع) از اوامر و نواهی خداوند، اطاعت محض است به نحوی که هیچ قدمی جلوتر از این اوامر و نواهی برنمی دارند. منتظر واقعی هم باید همینطور باشد.
رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به برکات شب و روز نیمه شعبان، بر لزوم درک این اوقات شریف تأکید کرد و گفت: طبق آنچه در کتب ادعیه و سخن برخی بزرگان آمده است، احتمال می رود که شب نیمه شعبان از لیالی قدر باشد.

**امنیت مثال زدنی در مرزها مرهون تلاش نیروهای نظامی و امنیتی است
رئیس دستگاه قضایی با توجه به نامگذاری روز نیمه شعبان به عنوان روزسربازان گمنام امام زمان (عج)، تصریح کرد: امروز امنیت مثال زدنی کشور مرهون تلاش های نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و همچنین قوه قضاییه است.
«برهمین مبنا ازهمه این عزیزان به ویژه کارکنان خدوم وزارت اطلاعات تشکرمی کنیم و می دانیم که این امنیت، حاصل تلاشهای جمعی است که نیروهای وزارت اطلاعات در این جمع نقشی بسیار اساسی و تعیین کننده دارند اما متأسفانه گاه مورد بی مهری هایی نیز قرار می گیرند».
آیت الله آملی لاریجانی ابراز امیدواری کرد، همه مردم و مسئولان با ملاحظه تلاش های این عزیزان، قدردان امنیتی که از آن بهره مند هستیم، باشند.

** مسئولان به امنیت کار مشاغل سخت توجه داشته باشند
رئیس دستگاه قضایی در ادامه با اشاره به حادثه دلخراش انفجار درمعدن زمستان یورت آزادشهر در استان گلستان و کشته و مجروح شدن جمعی از معدن کاران تلاشگر، مجدداً به بازماندگان قربانیان این حادثه تسلیت گفت و اظهار کرد: مسئولان باید به امنیت کاری کسانی که در این مشاغل سخت فعالیت می کنند توجه بیشتری داشته باشند. حسب برخی گزارش های اولیه، کوتاهی هایی در بین بوده که منجر به وقوع این حادثه شده است.
وی اضافه کرد: البته دادگستری استان گلستان و دادستان مرکز این استان مشغول بررسی این موضوع هستند و سازمان بازرسی کل کشور نیز تیمی تخصصی را برای واکاوی این حادثه به منطقه اعزام کرده است. امیدواریم اگر تقصیر یا قصوری در این زمینه وجود داشته هرچه سریعتر رسیدگی و به مردم شریف اعلام شود و علاوه براین مسئولان با استفاده از نتایج حاصل از بررسیها تلاش کنند که از وقوع مجدد چنین حوادثی پیشگیری شود.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه معمولاً فعالان دراین مشاغل سخت از اقشار ضعیف جامعه هستند، همه مسئولان و دستگاه های مربوطه را موظف به تأمین امنیت حرفه ای آنان دانست و خاطرنشان کرد: جان این عزیزان با هیچ چیز برابری نمی کند اما به هرحال مسئولان موظفند که با رسیدگی به خانواده های آسیب دیدگان این حادثه و ساماندهی وضع کار و معیشت آنها، قدری از آلام آنان بکاهند.
در ادامه این جلسه بررسی گزارش عملکرد قوه قضاییه در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستورکار امروز مسئولان عالی قضایی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *