اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسیاخبار علمی

رونمایی از ٨٣ دستاورد هسته‌ای در دوازدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای

دوازدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای

خبرگزاری فارس: رونمایی از ٨٣ دستاورد هسته‌ای در دوازدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای

در دوازدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای از ٨٣ دستاورد هسته‌ای شامل طرح‌های مربوط به حوزه‌های مختلف صنعتی، اکتشاف، استخراج و تحقیقات با حضور حسن روحانی رئیس جمهور رونمایی می‌شود.

به گزارش  پیام نایین نقل از فارس، دوازدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته ای (دوشنبه) ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، اساتید دانشگاه‌ و محققان برگزار می‌شود.

در این مراسم چندین دستاورد مهم در عرصه هسته ای به دست ریاست جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس در محل برگزاری مراسم در سالن اجلاس سران افتتاح و رونمایی می‌شود. همچنین ده‌ها دستاورد ملی و بین‌المللی در قالب نمایشگاه جانبی مراسم در معرض دید مسئولان حاضر در مراسم و رسانه‌های تصویری و نوشتاری قرار خواهد گرفت.

مدیر ستاد برگزاری روز ملی فناوری هسته ای ۹۷ پیش از این با اعلام این خبر تاکید کرد: دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای کشور نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته و با بهره مندی از ظرفیت‌های داخلی و به صورت بومی طراحی و ساخته شده است.
وی افزود: افزایش توانمندی‌های علمی و فناورانه سازمان انرژی اتمی ایران موجب تقویت و ارتقاء امید، خودباوری و اعتماد به نفس توام با تلاش مضاعف متخصصان و پژوهشگران هسته‌ای کشور در دستیابی به اهداف جدید در حوزه‌های گوناگون شده است.

به گزارش فارس، در همین زمینه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: روز دوشنبه از ۸۳ دستاورد هسته‌ای با حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شود.

صالحی این دستاوردها را شامل طرح های مربوط به حوزه های مختلف صنعتی، اکتشاف و استخراج و تحقیقات سانتریفیوژ عنوان کرد و افزود: این طرح ها با وجود محدودیت ها به همت متخصصان سازمان انرژی اتمی اجرا شده است.

وی که با خبرگزاری صدا وسیما گفتگو می کرد، تعداد طرح ها و دستاوردها را بسیار بیش از این خواند و گفت: طرح ها و دستاوردهای هسته ای طبق شاخص های مصوب برای ارائه در روز فناوری هسته ای انتخاب می شوند و در ابتدا ۱۱۳ طرح ارائه شده بود که ۸۳ نمونه آن حائز شاخص ها شناخته شد.
وی گفت: به عنوان نمونه در حوزه استخراج و راه اندازی یکی از واحدهای اکتشاف و تولید کیک زرد، خبر خوبی اعلام خواهیم کرد که برای طرف مقابل حاوی این پیام است که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه به طور جدی فعال است و زیرساخت هایش را به نحو احسن می سازد.
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در ساخت سانتریفیوژهای مختلف نیز که از آن در حوزه سلامت و صنعت استفاده می شود قبلا چند سانتریفیوژ را ارائه کرده بودیم که اکنون فعال است و امسال سانتریفیوژ بسیار پیشرفته ای را به وزارت نفت تحویل می دهیم که در چاه های حفاری از آن استفاده می شود و می تواند گل های حفاری را بازیابی کند که روز دوشنبه رونمایی می شود.
وی بومی سازی تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر را از دیگر اقدامات سازمان انرژی اتمی بیان و اضافه کرد: چند مورد از این تجهیزات در سال های گذشته به نمایش درآمد و چند نمونه را نیز امسال رونمایی می کنیم.
وی ساخت دو نیروگاه جدید اتمی در بوشهر را از طرح های بزرگ سازمان انرژی اتمی برشمرد.
به گزارش فارس، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از این نیز در گفتگویی اعلام کرد: ما توانستیم دستگاهی را بسازیم که از رطوبت هوا و با حداقل انرژی بتواند آب تولید کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در ساغند و اردکان هم خبر خوشی داریم که ٢٠ فروردین اعلام می کنیم، خبر خوشی است و در عرصه بین المللی پیام دارد.

صالحی بیان کرد: هر جایی که بخواهند برای ما محدودیت ایجاد کنند ما قطعا راهی پیدا می کنیم که آن محدودیت را دور بزنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *