اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیاخبار فرهنگی

رییس ستاد انتخابات کشور: ۱۳۱ داوطلب برای انتخابات میان دوره ای مجلس در اصفهان ثبت نام کردند

رییس ستاد انتخابات کشور از نام نویسی قطعی ۲۸۱ داوطلب انتخابات نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳۱ داوطلب برای حوزه انتخابیه اصفهان ثبت نام کردند.

علی اصغر احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: در مدت هفت روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس، در حوزه انتخابیه اصفهان برای یک کرسی مجلس ۱۳۱نفر، ثبت نام کردند.
رییس ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: هشت نفر از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه اصفهان زن هستند.
احمدی یادآور شد: هیات های اجرایی انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی از هم اکنون می توانند بررسی اجمالی نسبت به داوطلبان داشته باشند و در زمان دریافت پاسخ مراجع چهارگانه براساس مستندات دریافتی بررسی ها را انجام دهند.
وی افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی از ۱۵ تا ۲۴ اسفندماه به مدت ۱۰ روز انجام می شود و در ۲۵ اسفندماه بلافاصله فرمانداران رد صلاحیت ها را به خود آنها اعلام می کنند.
وی ادامه داد: رد صلاحیت شدگان از ۲۶ تا ۲۹ اسفندماه به مدت چهار روز می توانند شکایت خود را به هیات های نظارت اعلام کنند.
رییس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: هیات های نظارت نیز از ۳۰ اسفندماه تا ۱۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ فرصت دارند تا در خصوص صلاحیت تمامی داوطلبان اعم از کسانی که در هیات های اجرایی تایید یا رد صلاحیت شده اند نظر خود را اعلام کنند.
احمدی افزود: هیات های نظارت نتایج بررسی صلاحیت را ۱۹ فرودین ماه به فرماندار ابلاغ می کنند و داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.
وی ادامه داد: شورای نگهبان نیز از ۲۰ فروردین ماه تا هشتم اردیبهشت ماه صلاحیت داوطلبان را بررسی می کند و پس از اعلام بررسی ها داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند مجددا شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: شورای نگهبان در نهایت از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه بررسی نهایی خود را انجام می دهد و نتایج بررسی ها را ۱۸ اردیبهشت ماه سال آینده به وزارت کشور اعلام می کند.
احمدی تاکید کرد: اسامی نهایی نامزدها ۱۹ اردیبهشت ماه به حوزه های انتخابیه اعلام خواهد شد و در ۲۰ اردیبهشت ماه انتشار آگهی اسامی نامزدها را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: تبلیغات نامزدهای میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از صبح ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت و در روز ۲۹ اردیبهشت ماه سال آینده نیز شاهد برگزاری انتخابات خواهیم بود.
نامنویسی از داوطلبان مرحله اول انتخابات میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه گذشته در فرمانداری اصفهان آغاز شده بود و مهلت زمان ثبت نام از داوطلبان، شب گذشته پایان یافت.
شهرستان اصفهان دارای پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی است.
در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال گذشته، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه دارای ۲۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *