اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیاخبار فرهنگیاخبار مذهبی

رییس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران وارد بغداد شد

آیت الله ‘صادق آملی لاریجانی’ رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز شنبه به منظور گسترش همکاری ها و مراودات حقوقی و قضایی با عراق، وارد بغداد شد.

به گزارش پیام نایین وبه نقل از ایرنا، در بدو ورود رییس قوه قضائیه به فرودگاه بین المللی بغداد، ‘فائق زیدان’ رییس دادگاه های تجدید نظر و جمعی از مدیران کل و قضات شورای عالی قضایی عراق و سفیر جمهوری اسلامی ایران و مسئولان نمایندگی های نهادهای ایرانی فعال در عراق حضور داشتند.
این سفر به دعوت رئیس شورای عالی قضایی عراق انجام گرفته و رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در طول اقامت در عراق، با مقام های عالی رتبه عراقی در خصوص روابط دو جانبه و گسترش همکاری ها در حوزه قضایی و حقوقی بحث و تبادل نظر می کند.
براساس اعلام قبلی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در دیدار با رئیس شورای عالی قضایی عراق، در خصوص راه های گسترش مراودات حقوقی و قضایی میان دو کشور ایران و عراق گفت وگو خواهد کرد.
گفته می شود، دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس نمایندگان عراق از جمله برنامه های سفر رئیس قوه قضاییه ایران به عراق است.
آیت الله لاریجانی، در این سفر همچنین، ضمن زیارت بارگاه و مرقد مقدس امیرالمومنین امام علی (ع)، با علما و مراجع نجف دیدار خواهد کرد و سفر به کربلا و زیارت حرمین اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل العباس(ع) نیز در برنامه این سفر گنجانده شده است.
در این سفر، جمعی از مسئولان عالی قضایی کشور، رئیس قوه قضاییه را همراهی می‌ کنند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *