اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگیحوادث

زائران در طول مسیر از وای فای ناشناس استفاده نکنند/سوءاستفاده یک زوج از بیسوادی یک آشنا

به گزارش پیام نایین،رئیس پلیس فتا سمنان به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: به هیچ وجه گوشی تلفن همراه خود را به وای فای های ناشناس در طول مسیر متصل نکنید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سیدعلی میراحمدی گفت: هزینه بالای برقراری تماس از طریق تلفن همراه و همچنین عدم ارسال تصاویر از طریق بسترهای مخابراتی، بسیاری از کاربران، اینترنت و شبکه های اجتماعی را برای تماس با خانواده خود انتخاب می کنند براین اساس زائران همواره باید در استفاده از این خدمات ملاحظات ایمنی و امنیتی را در نظر بگیرند.
وی تاکید کرد: استفاده از شبکه های بی سیم در کنار مزایای فراوان خود، برای کاربران تهدیداتی نیز دارد که از آن طریق سودجویان و کلاهبرداران سایبری به اهداف شوم خود می رسند.
سرهنگ میراحمدی، به منظور آگاهی بیشتر زائران اربعین و پیشگیری از وقوع جرائم سایبری و ایجاد مشکل برای هموطنان، توصیه کرد: از اتصال به دستگاه های وای فای ناشناس در طول سفر خودداری کرده و استفاده از اینترنت وای فای تلفن همراه خود را غیر فعال کنند.
میراحمدی تاکید کرد: از ذخیره اطلاعات مهم بانکی بر روی حافظه های تجهیزات هوشمند که در طول مسیر همراهتان است، بپرهیزید و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را دراختیار دیگران قرار ندهید.

**اعتمادی که منجر به سوء استفاده شد
زن و شوهری که با سوء استفاده از اعتماد فردی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی کرده بودند توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا مازندران شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: در پی مراجعه زنی به هویت معلوم به پلیس فتا با ارائه مرجوعه قضائی ،مبنی بر این که شخص ناشناسی مبلغ ۴۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب وی برداشت کرد، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتای استان قرار گرفت.
وی افزود: پس از اخذ این مرجوعه قضائی بلافاصله ماموران با انجام تحقیقات اولیه و پس از بررسی فنی مشخص شد، برخی از وجوه مسروقه جهت واریز اقساط سامانه متمرکز بانکی به حسابهایی متعلق به دو نفر واریز شده بود که پس از بررسی های صورت گرفته متهمان که زن و شوهر بودند شناسایی شدند.
سرهنگ محمدنژاد تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتای استان با هماهنگی مرجع قضایی متهمان را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند .
محمد نژاد خاطر نشان کرد :یکی از این متهمان که در بازجویی های به عمل آمده از موضوع اظهار بی اطلاعی کرده با مشاهده ادله موجود به بزه انتسابی اقرار کرد .
وی گفت: متهم در تحقیقات به عمل آمده اظهار داشت ؛ با توجه به اینکه شاکیه که از بستگان وی بوده به دلیل نسبت و اعتمادی که به وی داشت به دلیل بی سوادی کارهای بانکی اش را به وی سپرده بود که متهم نیز به خاطر مشکلات مالی از اعتماد شاکیه سوء استفاده کرده و با استفاده اطلاعات حساب وی اقدام به پرداخت اقساط خود و همسرش از روی کارت عابربانک شاکیه ،خرید شارژ تلفن همراه و فروش آن به همکاران خود کرده بود.
متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

**انهدام باند قاچاق هروئین/ دستگیری سر شبکه افغان با مدارک جعلی ایرانی
فرمانده انتظامی استان کرمان از انهدام یک باند قاچاق هروئین و دستگیری شش عضو آن در عملیات پلیس امنیت عمومی خبر داد.
سردار رضا بنی اسدی فر گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی استان با انجام یک سری اقدام اطلاعاتی ، اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر را شناسایی کردند.
وی افزود: پلیس با تحت نظر قرار دادن اعضای این باند دریافت سرشبکه اصلی آن در خارج از کشور بوده و هدایت باند را از آن طریق پیگیری کرده که شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار قرار گرفت.
سردار بنی اسدی فر خاطر نشان کرد: ماموران پلیس امنیت با پی جویی های یک ماهه ، شامگاه گذشته محل تجمع اعضای این باند را در منزلی در مرکز استان شناسایی و محاصره کردند.
وی گفت: پلیس در یک عملیات منسجم و ضربتی ضمن هماهنگی قضائی و ورود به این مخفیگاه شش عضو این باند را شناسایی و دستگیر کرد.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در این عملیات سرشبکه باند که یک تبعه افغان بوده و با ارائه مدارک هویتی جعلی ایرانی فعالیت می کرد نیز شناسایی و دستگیر شد.
سردار بنی اسدی گفت: ۱۵۰ کیلوگرم هروئین که بسته بندی و آماده توزیع بود نیز از محل کشف و سه دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

**کشف تلفن های همراه قاچاق
فرمانده انتظامی استان فارس از کشف یک هزار و ۴۰ دستگاه انواع تلفن های همراه قاچاق با ارزشی بالغ بر سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شیراز خبر داد.
سردار احمد علی گودرزی اضافه کرد: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان مطلع شدند قاچاقچیان محموله ای از کالاهای قاچاق را بارگیری و آنها را در یک منزلی در شیراز نگهداری می کنند.
وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و مراقبت های شبانه روزی در نهایت منزل موصوف شناسایی و مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این منزل تعداد یک هزار و ۴۰ دستگاه انواع تلفن همراه قاچاق کشف و در این راستا دو نفر متهم دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شدند.
سردار گودرزی ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده را بالغ بر سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرد.

**کشف بیش از ۵۴۷میلیارد ریال کالای قاچاق توسط دریابانان
فرمانده دریابانی استان هرمزگان از کشف بیش از ۵۴۷ میلیارد ریال کالای قاچاق و متلاشی شدن ۶۰ باند بزرگ وارد کننده قاچاق کالا در هفت ماهه امسال، خبرداد.
سرهنگ علی میرشمسی، شناسایی سرباندها و سرشاخه های اصلی وارد کننده قاچاق کالا و مبارزه با دانه درشت ها و سرباندهای قاچاق را از اولویت های دریابانی استان هرمزگان در سال جاری برشمرد و گفت: در این راستا دریابانان استان در هفت ماهه نخست امسال با رصد های اطلاعاتی موفق شدند ۶۰ باند بزرگ وارد کننده قاچاق کالا به مرزهای استان را شناسایی و اعضای این باندها را دستگیر کردند.
به گفته وی، طی این مدت بیش از یک هزار و ۱۸۱ فقره پرونده در رابطه با متخلفان اقتصادی در مرزبانی استان تشکیل که بالغ بر نیمی از پرونده ها بالای ۵۰۰ میلیون ریال و ۶۰ مورد از آن نیز میلیاردی بوده است.
سرهنگ میرشمسی، کشف صد ها تن برنج قاچاق، ۱۹ تن فرآورده های شیلاتی ،بیش از ۹ تن دارو ، ۳۱ تن محصولات کشاورزی، ۳۶ تن چای،۱۳۴ هزار قلم لوازم آرایشی، ۷۶۶ هزار پاکت آبمیوه، ۱۵ هزار متر پارچه،۲۵۶ هزار ثوب البسه،۷۵۱ هزار بسته انواع مواد خوراکی و بالغ بر ۱۵ هزار دستگاه تلفن همراه و میلیون ها قلم انواع کالای قاچاق دیگر را از جمله کشفیات این فرماندهی در هفت ماهه نخست امسال برشمرد.
این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه مبارزه جدی و ریشه ای با ورود کالای قاچاق در دستور مرزبانان استان هرمزگان است، گفت: ارزش ریالی مجموع کالاهای قاچاق مکشوفه در هفت ماهه امسال، ۵۴۷ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.
فرمانده دریابانی هرمزگان در خاتمه گفت: طی این مدت، ۹۲۱ نفر قاچاقچی در سطح استان دستگیر و ۵۳۷ فروند شناور و ۲۴۲ دستگاه خودرو فعال در امر جابه جایی کالای قاچاق نیز توقیف شد.

**هلاکت ۴ سوداگر مرگ
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی از درگیری مرزداران هنگ مرزی تایباد با سوداگران مرگ و هلاکت چهارقاچاقچی مواد افیونی خبر داد.
سردار جانثار اظهار داشت: مرزداران هنگ مرزی تایباد در پی اقدامات اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای ورود مقادیری مواد مخدر به کشور مطلع شدند.
وی افزود: ماموران با پوشش نوار مرز به محض ورود قاچاقچیان به حریم امنیتی کشورمان به آنان دستور ایست دادند که پس از تیراندازی قاچاقچیان، با آنها درگیر شدند که در این عملیات، چهار سوداگر مرگ به هلاکت رسید.
سردار جانثار در پایان گفت: ماموران در پاکسازی منطقه درگیری، ۸۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر را کشف کردند.

**کشف ۱۳۴ هزار عدد قرص غیرمجاز
فرمانده انتظامی شهرستان دیواندره استان کردستان از کشف ۱۳۴هزار و ۹۰۰ عدد قرص ترامادول در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سورنی گفت: با دریافت خبری مبنی بر قاچاق یک محموله قرص غیرمجاز ترامادول در یکی از محورهای مواصلاتی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت .
وی افزود: ماموران انتظامی پاسگاه ‘کوله’ در عملیاتی منسجم با کنترل محورهای مواصلاتی در مسیر ‘دیواندره به سنندج’ به یک دستگاه وانت مشکوک و دستور توقف دادند.
سورنی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۳۴ هزار و ۹۰۰ عدد قرص ترامادول قاچاق که به طرز ماهرانه ای در کف وانت جاسازی شده بود کشف کردند، بیان داشت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش تقریبی محموله مکشوفه، ۶۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان دیواندره با اشاره به دستگیری یک متهم و توقیف یک دستگاه خودرو در این عملیات ، گفت: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

**کشف ۸۱ قطعه عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در سقز
جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف ۸۱ قطعه عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان سقز خبر داد.
سرهنگ جعفر آژنگ گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت شهرستان سقز ۸۱ قطعه اشیاء تاریخی با همکاری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی از منزل مسکونی فردی که در امر خرید، فروش و نگهداری اموال تاریخی دست داشت، کشف شد.
وی با اشاره به اینکه اشیاء کشف شده شامل؛ پابند، دستبند، جام مفرغی، پیشانی بند، خنجر، سرنیزه، لگام آهنی، آویزگردنبند، گوشواره، جام سفالی، دیزی مفرغی، کاسه مفرغی، کاسه تخت است ، افزود: متهم این اشیاء را از طرق مختلف و به صورت غیرقانونی جمع آوری کرده بود که با اقدام به موقع ماموران تمام این اموال توقیف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در بررسی کارشناسان اداره میراث فرهنگی قدمت تاریخی این اشیاء به هزاره اول قبل از میلاد بر می گردد، تصریح کرد: در این رابطه چهار متهم دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

**کشف بزرگترین محموله سیگار قاچاق توسط دریابانان
فرمانده دریابانی استان هرمزگان از کشف بزرگترین محموله سیگار قاچاق به ارزش بیش از۵۲ میلیارد ریال توسط دریابانان قشم خبر داد.
سرهنگ علی میرشمسی گفت : با تشکیل قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق، برخورد قاطع با باندها و شبکه های سازمان یافته قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی دریابانی قشم قرار گرفت.
وی افزود: دریابانان قشم با تلاش های شبانه روزی یک باند قاچاق کالا را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه از محل دپو سیگار های قاچاق مطلع شدند.
فرمانده دریابانی استان هرمزگان گفت: پس ازهماهنگی با مقام قضائی، ماموران در پاکسازی از محل، ۱۷ میلیون و ۶۶۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف کردند.
سرهنگ میرشمسی با اشاره به دستگیری ۵ متهم در این رابطه، گفت: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را ۵۲ میلیارد ریال و ۹۸۰ میلیون ریال برآورد کردند.

**کشف بیش از ۵ تن مواد شوینده تقلبی
فرمانده انتظامی شرق استان تهران از شناسایی و پلمب یک کارگاه بزرگ تولید موادشوینده تقلبی و کشف پنج تن موادشوینده در شهرستان پیشوا خبر داد.
سردار عبدالرضا ناظری گفت: واحد گشت کلانتری ۱۳ جلیل آباد شهرستان پیشوا حین گشت زنی به یک دستگاه وانت بار که در حال انتقال مواد شوینده بود برخورد کرده و پس از بررسی مشخص شد راننده در حال انتقال مواد شوینده تقلبی است.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و تهدید سلامت شهروندان ، مأموران تحقیقات علمی خود را آغاز کرده و ‌در بررسی های انجام شده ،‌کاراگاهان دریافتند مواد شوینده مربوط به کارگاهی در حاشیه شهرستان پیشوا است و مقادیر قابل توجهی از مواد مذکور در کارگاه نگهداری می شود.
ناظری گفت:ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل نگهداری مواد شوینده تقلبی اعزام و پس از بازرسی از محل حدود پنج تن مواد شوینده تقلبی ،دستگاه ، مهر بسته بندی و کارتن منقوش به مارک های خارجی کشف شد.
سردار ناظری با اشاره به دستگیری مالک کارگاه اظهار داشت: مالک با تهیه مواد خام داخلی ، اقدام به بسته بندی مواد شوینده در کارتن ها با مارک خارجی و توزیع در فروشگاه ها می کرده که با دستور مقام قضائی کارگاه فوق پلمب شد.

**توقیف بیش از سه تن گوشت فاسد
جانشین فرمانده انتظامی آزادشهر استان گلستان از توقیف ۳ تن ۷۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز و فاسد در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ فریدون جهان تیغ گفت: ماموران ایست و بازرسی تیل آباد حین کنترل خودروهای ورودی به یک دستگاه کامیون یخچال دار مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف سه تن ۷۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز و فاسد شدند.
جانشین فرمانده انتظامی آزادشهر خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی شد.

**کشف بیش از ۷۰۰ کیلو مرفین و تریاک
فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۶۲۰ کیلو مرفین و ۸۷ کیلو تریاک توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.
سردار عبدالرضا آقاخانی گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر قصد دارد یک محموله مواد افیونی را از شرق کشور وارد استان اصفهان کند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت .
وی ادامه داد: ماموران به یکی از ورودی های استان اصفهان از سمت شرق اعزام و خودروی کامیون کشنده فرد قاچاقچی را شناسایی کردند.
سردار آقاخانی افزود: کامیون متهم در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی متوقف که در بازرسی از آن ۶۲۰ کیلو مرفین و ۸۷ کیلو و ۵۰۰ گرم هروئین کشف شد.
این مقام انتظامی گفت: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *