اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار فرهنگیورزشی

سجاد استکی بازیکن اصفهانی و لژیونر ایرانی تیم هندبال دینامو بخارست رومانی موفق شد عنوان پدیده سال ٢٠١٦ اروپا را به خود اختصاص دهد

به گزارش پیام نایین نقل از ایرنا، روابط عمومی فدراسیون هندبال روز شنبه اعلام کرد: این بازیکن نمایش فوق العاده ای را در اولین سال حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا داشت و توانست عنوان پدیده سال ۲۰۱۶ لیگ قهرمانان اروپا را با ۶۲ درصد رای مردم بدست آورد.
بنا بر این گزارش، وی اولین ایرانی است که افتخاری را در هندبال اروپا به دست می آورد.

او هم اکنون با زدن ۶۸ گل در لیگ قهرمانان اروپا از مهمترین و‌موثر ترین لژیونرهای هندبال ایران به همراه برادرش الله کرم استکی در لیگ قهرمانان اروپاست، این دو بازیکن که در تعطیلات ژانویه به ایران سفر کرده بودند روز پنج شنبه‌ هفته گذشته به رومانی بازگشتند.
بنا به پیش بینی فدراسیون هندبال اگر استکی همچنان روند رو به رشد خود را ادامه دهد، خواهد توانست در تیم های مطرح قاره اروپا همچون پاریس سن ژرمن فرانسه، بارسلونا اسپانیا و موتورز اوکراین به میدان برود.
سرپرست فدراسیون هندبال در این رابطه با تبریک به جامعه هندبال ایران گفت: انتخاب سجاد استکی به عنوان پدیده هندبال اروپا یک اتفاق مهم و بزرگ برای ورزش ایران است و بنده به عنوان عضوی از خانواده بزرگ ورزش این انتخاب را تبریک و شادباش می گویم.
عباسعلی اکبری ادامه داد: سیاست ما از ابتدا حمایت از لژیونرها به عنوان سفیران هندبال ایران در خارج از کشور بوده و هست و سعی کردیم همکاری لازم را با این بازیکنان شایسته داشته باشیم و حتی از ابتدا که اسم سجاد استکی جزو ۷ کاندیدای برتر اعلام شد حمایت های خود را از وی افزایش دادیم و بهترین خبر در سالروز خجسته میلاد حضرت امام حسن عسگری امام یازدهم شیعیان انتخاب سجاد هندبال ایران به عنوان پدیده لیگ قهرمانان اروپا بود که حلاوت و شیرینی آن را دو برابر کرد.
اکبری افزود: سجاد استکی کاری کرد که نگاه هندبال اروپا و جهان نسبت به هندبال ایران تغییر کند.
سرپرست فدراسیون هندبال گفت: سایر لژیونرهای ایرانی نیز در اروپا حضوری موثر و پررنگ دارند و این امر بیانگر استعداد و توانمندی بالای هندبال ایران است و انشالله با این توانمندی هایی که ملی پوشان کشورمان دارند هندبال ایران باردیگر بتواند به آنچه که استحقاق و شایستگی اش را دارد در آسیا دست یابد، تمام تلاش من این است که امانت را به درستی تحویل رئیس آینده فدراسیون بدهم.
اکبری اضافه کرد: تا جایی که من خاطردارم هیچ ایرانی تاکنون درسایررشته های ورزشی نتوانسته افتخاری که سجاد استکی کسب کرد را بدست آورد و از این بابت هندبال اولین رشته ای است که ملی پوشانش در اروپا به عنوان مهمی دست پیدا می کنند.
ت / ۶۰۲۰ / ۶۰۲۲ خبرنگار: علیرضا حکیمیان – انتشار دهنده : عمادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *