اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسی

نسل جدید موشک اس ۳۰۰ از موضوعات مورد گفت و گوی ایران و روسیه است

سخنگوی وزارت امور خارجه، یکی از موضوعات مورد گفت و گو بین وزیران دفاع ایران و روسیه را نسل جدید موشک اس ۳۰۰ عنوان کرد و گفت: تامین نیازهای دفاعی ایران یکی از زمینه های در حال گفت و گو و رایزنی مشترک میان دو کشور است.

به گزارش ایرنا، حسین جابری انصاری در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوالی درباره سفر وزیر دفاع روسیه به تهران و روند پیگیری پرونده موشک های اس ۳۰۰ اظهار داشت: سفر سرگئی شویکو به تهران که بعد از سفر سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران به مسکو انجام شده نمادی از روابط نزدیک و تبادل نظرات مستمر بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه است.
وی افزود: وزیر دفاع روسیه پیام ویژه ای را از رییس جمهوری روسیه به رییس جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد که ناظر به تحولات منطقه ای و مسائل دو جانبه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه، روابط ایران و روسیه را در عرصه سیاسی در عالی ترین سطوح توصیف کرد و یادآور شد: در گفت و گوهای جاری میان دو کشور تلاش برای گسترده کردن زمینه های هر چه بیشتر همکاری اقتصادی و تبادلی در جریان است.
جابری انصاری تاکید کرد: یکی از زمینه هایی که در حال گفت و گو و رایزنی مشترک در جریان است تامین نیازهای دفاعی ایران است که در این مورد گفت و گوهایی میان مقام های ذیربط دو کشور در سفر وزیر دفاع ایران به مسکو و همچنین در سفر متقابل وزیر دفاع روسیه به تهران در حال انجام است.
وی همچنین گفت: یکی از عمده مسائل در حال گفت و گو در زمینه نسل جدید موشک های اس ۳۰۰ است که جزییات آن طبق توافق ها بین دو کشور و حسب مورد در زمان مناسب منتشر می شود.
وی اضافه کرد: نسل جدید موشک اس ۳۰۰ از موضوعات درحال رایزنی بین دو کشور است و مسائل فنی توافقات طبیعتا در مسیر پیش بینی شده طی خواهد شد و مبادلاتی نیز حسب توافقات و قراردادهایی که باید بین دو کشور طی شود، انجام خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا لبنان درخواست کمکی برای جبران کمبودهای ناشی از قطع کمک دولت عربستان سعودی به این کشور کرده است؟، گفت: هنوز در خواست رسمی از طرف دولت لبنان به جمهوری اسلامی ایران منتقل نشده است.
جابری انصاری ادامه داد: ایران پیش از این آمادگی خود را در عالی ترین سطوح برای کمک هایی در این زمینه به ارتش لبنان که مظهر وحدت ملی است و برای تمامیت ارضی این کشور تلاش می کند و همچنین نهادی در برابر تروریسم و گسترش آن است ، کرده است.
وی یادآور شد: دولت عربستان سعودی بعد از اعلام آمادگی ایران اظهارداشت که چهار میلیارد (دلار) کمک هایی را در اختیار لبنان قرار خواهد داد اما در عمل آنچه اتفاق افتاد این است که اخیرا به بهانه واهی اعلام کرد که این کمک ها را در اختیار دولت این کشور قرار نخواهند داد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به طور کلی از دولت و ارتش لبنان حمایت می کند و آمادگی خود را پیش از این برای همکاری در زمینه های مختلف با دولت لبنان اعلام کرده و اگر مورد و درخواست مشخصی وجود داشته باشد در مجاری ذیربط رسیدگی خواهد شد.
وی همچنین درمورد سفر وزیر مشاور در امور خارجی عمان به تهران گفت: در سفر یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی پادشاهی عمان و هیات همراه وی که ترکیب اقتصادی بارز داشت، رایزنی های گسترده ای با مقامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش روابط در بخش های مختلف انجام شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه به روابط تاریخی و باثبات دو کشور اشاره کرد و افزود: مناسبات دو کشور در چند دهه گذشته در عالی ترین سطح همراه با اعتماد متقابل و منافع مشترک بوده است و امیدواریم این روابط در چهارچوب توافقات زمینه گسترش هر چه بیشترهمکاری های دو کشور در زمینه مسایل اقتصادی هم فراهم شود.
ادامه دارد….

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *