اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار فرهنگی

سردار باقرزاده: پیکرهای ۵۵ شهید از مرز شلمچه وارد کشور می شود

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از ورود پیکرهای مطهر ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس از مرز شلمچه به کشور خبرداد و گفت: پیکر مطهر این شهدا روز دوشنبه ۲۷ آذر از این مرز وارد کشور می شود.

سردار سرتیپ سیدمحمد باقرزاده روز دوشنبه در حاشیه نشست با سرلشکر حاذم قاسم الفریجی معاون وزیر دفاع جمهوری عراق در پایانه بین المللی مرز خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نشست امروز مقرر شد جلسه ای هفته آینده با طرف عراقی برگزار شود تا هماهنگی لازم برای ورود پیکرهای این شهدا از مرز شلمچه صورت گیرد.
وی افزود: عملیات جستجوی شهدا در محورهای غرب و جنوب عراق (واسط) و مناطق مختلف از جمله جزایر اروند، شلمچه، مجنون و شرق دجله با تقویت دستگاه های مهندسی سرعت بیشتری می گیرد.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: هم اکنون عملیات جستجوی پیکرهای شهدا در کردستان عراق بدلیل انسداد مرز انجام نمی شود و تا اعلام آمادگی دولت مرکزی عراق این عملیات متوقف است.
سردار سرتیپ باقرزاده هدف از نشست امروز با معاون وزیر دفاع جمهوری عراق که در پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی برگزار شد را هماهنگی بیشتر و تقویت راه های جستجوی پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس اعلام کرد.
وی ادامه داد: از ابتدای وقوع زلزله ۷ و سه دهم ریشتری در غرب استان کرمانشاه، نیروهای تفحص در منطقه حضور دارند و با تلاش های صورت گرفته کروه تفحص مرز سومار و دیگر گروه ها در این منطقه تقویت شده اند.
وی اضافه کرد: در ۳۰ روستای دشت ذهاب و کوه ژایه ها و کوهستان های اطراف ریجاب، ازگله، ثلاث باباجانی و سمت گیلانغرب خدمات امدادی مهندسی از سوی گروه های تفحص به زلزله زدگان ارائه شده است.
وی افزود: به اهالی هفت روستای منطقه توسط نیروهای تفحص کانکس واگذار شد و در سطح شهر نیز در محله های محروم زعفران و پاونار اقدام های خدماتی مهندسی و نصب سرویس های بهداشتی و حمام از سوی نیروهای تفحص صورت گرفته است.
سردار باقرزاده گفت: اقدام های ارائه شده در کنار سایر خدمات زیستی و رفاهی به زلزله زدگان صورت گرفت و هم اکنون نیز با تمام توان در منطقه حضور داریم و در خدمت زلزله زدگان هستیم.
معاون وزیر دفاع عراق نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت عراق برای مقابله با عناصر تروریستی و تکفیری داعش افزود: نشست امروز همزمان با جشن پیروزی و اعلام شکست داعش توسط فرمانده کل قوای کشور عراق برگزار شد.
سرلشکر حاذم قاسم الفریجی اضافه کرد: موضوع های مطرح شده در این نشست جدید نبود و همیشه به طور مستمر این نشست ها برپا می شود.
وی از موارد مطرح شده در این نشست را هماهنگی در مرز مندلی و سومار و جابجایی خودروها در بین ۲ کشور اعلام کرد و افزود: هماهنگی خوبی از ابتدا تاکنون بین جمهوری اسلامی ایران و عراق وجود داشته است.
سرلشگر الفریجی تاکید کرد: بزودی در بیشتر مناطقی که بخشی از شهدای ایرانی هستند کار جستجو به پایان می رسد.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.
۷۰۷۹/۳۰۱۲/۱۳۵۲
خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:نوشین مطلبی خواه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *