اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگیاخبار مذهبی

سفیر کشورعراق در ایران گفت: مدت اقامت ایرانیان زائر اربعین حسینی در عراق از ۱۲ روز به یک ماه افزایش می یابد و ۱۲ مرکز موقت صدور ویزا نیز در ایران ایجاد می شود

سفیر عراق: مدت اقامت زائران اربعین در عراق افزایش می یابد

مشهد- ایرنا- سفیر کشورعراق در ایران گفت: مدت اقامت ایرانیان زائر اربعین حسینی در عراق از ۱۲ روز به یک ماه افزایش می یابد و ۱۲ مرکز موقت صدور ویزا نیز در ایران ایجاد می شود.

راجح صابر عبود الموسوی روز جمعه در مراسم پایانی گردهمایی فعالان مردمی اربعین حسینی در مشهد افزود: مراحل صدور ویزا از ۲ ماه آینده شروع می شود و متقاضیان درخواستهای خود را برای روزهای آخر نگذارند.
وی ادامه داد: ۲ سال قبل تعداد زائران اربعین حسینی ایرانی ۳۰۰ هزار نفر بود و اکنون به بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.
وی ادامه داد: پارسال با وجود حضور داعش در عراق ۲۵ میلیون نفر از کشورهای مختلف در کمال امنیت برای مراسم اربعین حسینی شرکت کردند که حاصل عنایت الهی و برکت امام حسین(ع) است و زیارت اربعین نیز همانند یک موشک هسته ای در قلب دشمنان مسلمانان می باشد.
سفیر کشور عراق در ایران با بیان اینکه همه ما دوران حضور صدام در عراق و ایجاد جنگ علیه ایران را حضور را به یاد داریم ، افزود: اکنون روابط بین ۲ کشور به نحو احسن می باشد، چنانکه نخست وزیر عراق تاکید کرده است اجازه نمی دهیم از طریق خاک عراق بر علیه ایران اقدامی انجام شود.
عبود الموسوی گفت: نقش ایران را در کمک به مردم عراق برای ایستادگی در برابر داعش فراموش نمی کنیم و اگر رهبری مراجع و علمای عراق همانند آیت الله سیستانی و رهبری آیت الله خامنه ای نبود چیزی از کشور عراق باقی نمی ماند.
این همایش با حضور ۶۰۰ نفر از خادمان و دست اندرکاران موکبهای مراسم اربعین امسال در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *