اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسی

سی ان اس نیوز:آمریکا باید از رویارویی با ایران قدرتمند و روسیه اتمی در سوریه پرهیز کند

وبگاه آمریکایی نوشت: آمریکا با راه انداختن نبرد در سوریه خود را در مقابل ایران مستحکم، ترکیه و روسیه مجهز به بمب اتمی خواهد دید.

خبرگزاری فارس: آمریکا باید از رویارویی با ایران قدرتمند و روسیه اتمی در سوریه پرهیز کند

 به گزارش پیام نایین نقل از فارس، وبگاه آمریکایی «سی ان اس نیوز» در گزارشی نوشت: شوربختانه، به روشنی هویدا است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  چیز زیادی درباره دیگر کشورها و امور بین‌المللی نمی‌داند. هرچند که او در مبارزات انتخاباتی موضعی کاملا معقول در رابطه با سیاست خارجی داشت و مدعی بود آمریکا باید از ورود به جنگ‌های بی‌هدف در خاورمیانه پرهیز کند اما اکنون منتخبان او در دولت در حال وارد کردن آمریکا به عرصه درگیری در سوریه هستند. ورود به جنگ چند جانبه در سوریه حتی اگر برای واشنگتن منافع مقبول داشته باشد اما باز موردی مشکوک است.

 در ادامه این مطلب آمده است: از همه بدتر این است که در صورت فعال شدن واشنگتن، آمریکا خود را در مقابل ایران شیعه و مستحکم، ترکیه از شرکای ناتو و روسیه مجهز به بمب اتمی خواهد دید. خلاصه این‌که مواجهه آمریکا در سوریه اقدامی دیوانه‌وار است.

  این وبگاه نوشت: چنین اقدامی منجر به ورود بزرگترین قدرت‌های اتمی جهان به عرصه درگیری خواهد شد و وضعیت بسیار خطرناک‌تر از «بحران موشکی کوبا» می‌شود.

 آمریکا همیشه رویکردهای خاورمیانه‌ای خود را با روشی بد اجرا کرده است. مداخله در ایران، حمایت از دولت وقت عراق در جنگ علیه ایران، چک سفید دادن  به اسرائیل، دخالت در لبنان، حمایت از کشوهای حاشیه خلیج فارس ، حمایت از حکومت استبدادی مصر، به هم ریختن عراق، ایجاد ناآرامی در لیبی، حمایت از تجاوز سعودی به یمن و پشتیبانی از این کشور در ماجرای قطر از آن جمله‌اند که هیچ کدام از آن‌ها نتیجه مطلوبی نداشته‌اند.

پس  فعال شدن آمریکا  در سوریه ایده‌ای بدتر از گذشته خواهد بود. میزان خطر در سوریه به طور غیر قابل باوری بالا است و آمریکا نیز منافع اساسی در آنجا برای محافظت ندارد و در برقراری نظم امنیتی در منطقه ناتوان است و با درگیری با سه کشور در منطقه به ویژه «روسیه اتمی» در حال خطرپذیری است.

در خاتمه این گزارش آمده است: ترامپ باید سخنان منطقی خود در مبارزات انتخاباتی را پیش گیرد. آمریکا باید نبرد با دیگران را پس از دهه‌ها جنگ در خاورمیانه خاتمه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *