اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیویژه نامه انتخابات

شورای نگهبان تا پایان امروز اسامی نهایی داوطلبان انتخابات مجلس را اعلام می‌کند

شورای نگهبان تا پایان امروز اسامی داوطلبان تأییدصلاحیت شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به وزارت کشور اعلام خواهد کرد.

 اسامی داوطلبان تأییدصلاحیت شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان امروز (دوشنبه) ۲۶ بهمن‌ماه توسط شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود.

شورای نگهبان طبق قانون، از ۲۰ تا ۲۶ بهمن‌ماه فرصت رسیدگی به شکایات داوطلبان ردّ صلاحیت شده در شورای نگهبان ( داوطلبانی که در هیأت‌های اجرایی و نظارت تأیید صلاحیت و در شورای نگهبان ردّ صلاحیت شده بودند و اصطلاحاً‌ به آنان ردّ ابتدایی گفته می‌شود) را دارد و تا پایان امشب بررسی شکایات داوطلبانی ردّ ابتدایی در شورای نگهبان به پایان می‌رسد و این شورا نیز تا پایان امشب اسامی قطعی داوطلبان تأییدصلاحیت شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به وزارت کشور ارسال می‌کند.

همچنین وزارت کشور طبق قانون اسامی قطعی نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را فردا (سه‌شنبه) ۲۷ بهمن‌ماه به فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور اعلام خواهد کرد.

فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه نیز روز چهارشنبه (۲۸ بهمن‌ماه) نسبت به انتشار اسامی نامزدهای این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام خواهند کرد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز پنج‌شنبه (۲۹ بهمن‌ماه) آغاز می‌شود و به مدت یک هفته تا پنجم اسفند ادامه خواهد داشت.

تبلیغات داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم که از ۲۲ بهمن‌ماه آغاز شده پس از ۲ هفته (۱۴ روز) پنجم اسفندماه به پایان می‌رسد.

روز ششم اسفندماه، کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز مجلس خبرگان رهبری ممنوعیت تبلیغات دارند.

هفتم اسفندماه نیز انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

طبق اعلام رئیس ستاد انتخابات کشور، جمعیت واجد شرایط در کشور برای رأی دادن در این دور از انتخابات که هفتم اسفندماه برگزار خواهد شد، ۵۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۴ نفر است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *