اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسی

صادرات نفت ایران به اروپا به ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسید

روزنامه اقتصادی ویرتشافتس بلات در اتریش در خصوص لغو تحریم ها علیه ایران و افزایش فروش نفت این کشور نوشت : ایران صادرات نفت خود به اروپا را تا ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه اتریشی گزارش داد: مشخص نیست که قبل از لغو تحریم ها صادرات نفت ایران به اروپا چقدر بوده است اما این کشور در تلاش است که با لغو تحریم های هسته ای سهم از دست رفته خود از بازار نفت را مجددا به دست آورد.
ویرتشافتس بلات با اشاره به سفر آقای روحانی به فرانسه و ایتالیا افزود: شرکت فرانسوی توتال بعد از سفر آقای روحانی به فرانسه طی قراردادی خرید بین یکصد و پنجاه تا دویست هزار بشکه نفت در روز را با هیات همراه رئیس جمهوری ایران امضا و اعلام آمادگی کرد که همکاری با ایران را در سایر زمینه های نفتی از سر بگیرد.
این روزنامه افزود : شرکت های ایتالیایی نیز رقابتی سخت برای ورود به بازار پررونق ایران پس از تعدیل تحریم ها را آغاز کرده اند و آمادگی خود را برای خرید نفت و مشارکت در ساخت پالایشگاه های ایرانی اعلام داشتند.
شرکت های ایتالیایی از جمله ‘واندونه’ , ˈدلافولیاˈ , ˈپرسزی والووله و ˈوی آر ویˈ در انتظار به نتیجه رسیدن تلاش های دیپلماتیک، به تماس های خود با طرف های ایرانی و زمینه سازی برای بازگشت به بازار ایران ادامه می دهند.
روزنامه ویرتشافتس بلات یادآوری کرد: پیش از لغو تحریم ها ایران روزانه ۳ میلیون بشکه نفت صادر می کرد که با اعمال تحریم های شدید صادرات این کشور کاهش یافت.
پیشتر وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه یکصد و شصت و هشتمین نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در وین اعلام کرد، بلافاصله پس از لغو تحریم ها، تولید نفت ایران به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد و در مدت کوتاهی آن را به روزی یک میلیون بشکه در روز می رسانیم و برای افزایش تولید خود پس از لغو تحریم ها از هیچ کس اجازه نمی گیریم.
همچنین سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا و فرانسه در بهمن ماه ۱۳۹۴، به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از ۱۱ سال بود . این اولین سفر رئیس جمهوری ایران پس از اجرایی شدن توافق هسته ای برجام که در قالب یک هیات بلندپایه صد و پنجاه نفری متشکل از دو معاون رییس جمهوری، ۹ وزیر، و تعدادی از معاونانشان و حدود ۹۰ چهره اقتصادی و کارآفرین انجام شد تا عزم جزم ایران برای آغاز فصل جدیدی از مناسبات سیاسی و اقتصادی با جهان بعد از رفع تحریم ها و اجرای برجام را نشان دهد.
در جریان این سفر چهار روزه دولت ایران , چهارده سند همکاری به ارزش ۲۰ میلیارد یورو با ایتالیا و بیست سندهمکاری به ارزش ۳۰ میلیارد یورو با فرانسه به امضا رساند. اوپک

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *