حوادث

فرمانده پلیس راهور ناجا: روزانه ۴۰ نفر در سوانح رانندگی جاده ها فوت می کنند

به گزارش پیام نایین نقل از ایرنا، سردار تقی مهری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یزد گفت: در سال ۸۴ حدود ۲۸هزار نفر بر اثر تصادفات در جاده ها جان باختند که این آمار در پایان سال گذشته به ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش یافت .
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه هم اکنون ۳۳ میلیون وسیله نقلیه شامل ۲۲ میلیون خودرو و ۱۱ میلیون موتورسیکلت در کشور تردد می کنند
تصریح کرد: با وجود کاهش تعداد کشته های ناشی از تصادفات، کشته شدن یک نفر هم برای کشور زیان بار است و باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ، این معضل، کنترل شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵۴ نفر بر اثر تصادفات در استان یزد کشته شدند افزود: در ۲ ماه امسال هم ۴۸ نفر در تصادفات این استان در حوادث درون شهری و برون شهری جان باختند.
این مسئول انتظامی ، ۶۶ درصد کشته های یزد را راکبان موتورسیکلت اعلام کرد و یادآور شد: ۶۷ درصد این افراد بین ۲۱ تا ۵۰ سال یعنی در سن کار و تلاش قرار دارشتند ضمن آنکه ۷۰درصد این کشته ها مردان بوده اند.
فرمانده راهنمایی و رانندگی کشور سرعت غیرمجاز ، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو را عمده ترین عوامل تصادفات در استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: امام خمینی( ره) تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی را حرام دانسته اند بنابراین موتور سواران، داشتن کلاه ایمنی و خودرو سواران، بستن کمربند ایمنی را فراموش نکنند.
مهری با اشاره به مسافرت های تابستانی و گرمای هوا در جاده ها گفت: با توجه به اینکه بین ۳۷ تا ۴۰ درصد تصادفات در تابستان ، ناشی از خستگی و خواب آلودگی است رانندگان محترم در مسیرهای طولانی حتما برای استراحت توقف کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *