اخبار استان اصفهاناخبار ایران

فرودگاه اصفهان ارائه‎دهنده خدمات مطابق با استانداردهاي روز دنيا

مديرکل فرودگاه‎هاي استان اصفهان گفت: اکنون و در شرايط جنگ اقتصادي، فرودگاه اصفهان از نظر تجهيزات CNS مطابق با آخرين استانداردهاي بين‎المللي، قابليت ارائه خدمات هوانوردي به همه پروازهاي مسافربري، نظامي، ‌آموزشي و غيره را مهيا کرده است.

به گزارش روابطعمومی فرودگاه‎هاي استان اصفهان، حسن امجدی همزمان با روز جهاني الكترونيك هواپیمایي در زمينه اقدامات انجام شده به منظور تجهيز سيستم‎هاي ارتباطي، ناوبري و نظارتي فرودگاه اصفهان به منظور ارتقای ايمني و سلامت پروازها گفت: از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته خريد، نصب و راه‎اندازي فرستنده و گيرنده‎هاي راديويي R&S سري ۴۲۰۰ مرتبط با سامانه سوئيچينگ SITTI و سامانه RCAG كشور است كه با نوسازي اين تجهيزات، پوشش و كيفيت ارتباط كلامي كنترلرهاي مراقبت پرواز با خلبانان به سطح استانداردهاي بين‎المللي ارتقا يافته است و همچنين زمينه اجراي ماژول‎هاي سامانه‎های هوانوردي ASBU، تدوين شده توسط سازمان بين‎المللي هواپيمايي كشوري (ICAO)، نیز فراهم شده است.

وی افزود: خريداري و نصب به‎روزترين دستگاه ضبط مكالمات هوانوردي با ظرفيت بيش از ۱۰۰ كانال، انتقال RCAG به داخل فرودگاه و به‎روزرساني گيرنده‎ها و فرستنده‎هاي آن، ‌نصب سامانه تمام بومي ارسال خودکار اطلاعات هوانوردي (ATIS)، تهيه سامانه‎هاي بي‎سيم Sepura و كابل‎كشي فيبرنوري همه سايت‎هاي CNS برای بالا بردن صحت و امنيت اطلاعات ارسالي از ديگر اقدامات انجام شده در سال گذشته در زمينه ارتقای سامانه‎های CNS است.

امجدی گفت: در بخش رادار نیز با انجام بازرسی‎هاي دوره‎اي منظم، ‌تهيه و تجهيز سامانه‎هاي پشتيبان، ‌نصب patch‌هاي نرم‎افزاري، تعمير TR2000 رادارPSR  و پاور رادار، خدمات راداري بدون وقفه جهت كنترل ترافيك هوايي ارائه شده است.

مدیرکل فرودگاه‎هاي استان اصفهان ادامه داد: در حوزه ناوبري نيز با انجام گراند چك‎ها و فلايت چك‎هاي دوره‎اي منظم، ‌تعمير آنتن‎هاي پيچيده سيستم‎هاي GP و LLZ، ‌راه‎اندازي سيستم مانيتورينگ سايت‎هاي ناوبري، خدمات مطلوبي برای نشست و برخاست ايمن هواپيماها ارائه مي‎شود.

امجدي در زمينه برنامه‎هاي در دست اقدام در حوزه الکترونیک، در سال جاري گفت: نصب و راه‎اندازي سامانه SITA برای ارائه خدمات به همه شرکت‎های هواپیمایی بين‎المللي،‌ نوسازي همه سامانه‎هاي فرستنده و گيرنده سايت انارك و بهره‎برداري از تجهيزات فيبرنوري از جمله اقدامات برنامه ريزي شده برای امسال است.

وی در پايان ضمن قدرداني از همكاران خود در اداره ارتباطات و ناوبري هوايي فرودگاه اصفهان از مساعدت و همراهي اداره كل ارتباطات وناوبري هوايي شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران تقدير و تشكر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *