اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسیاخبار فرهنگیمطبوعاتورزشی

لیگ قهرمانان آسیا؛ آسمان ابوظبی سرخ شد/صعود پرسپولیس به نیمه نهایی

ایرنا- تیم فوتبال پرسپولیس نماینده شایسته ایران با از پیش روی برداشتن الاهلی عربستان به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس، امشب (سه شنبه شب) در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه «بن زاید» ابوظبی امارات به میهمانی الاهلی عربستان رفت و در نهایت به پیروزی سه بر یک رسید تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت با برتری ۵ بر ۳ به نیمه نهایی راه یابد. این در حالی است که «کمال کامیابی نیا» در دقیقه ۱۱ از زمین اخراج شد.
قضاوت این دیدار را «ما نینگ» از چین با کمک های دو هموطنش برعهده داشت.
دو تیم در حالی این بازی را آغاز کردند که دیدار رفت به میزبانی پرسپولیس و در شهر «مسقط» عمان به تساوی دو بر دو رسیدند.
در حالی که الاهلی در همان دقیقه نخست برای رسیدن به گل کار را هجومی آغاز کرد، اما پرسپولیس خیلی زود روند بازی را تغییر داد.
در دقیقه پنجم پاس بلند و زیبای «محسن مسلمان» به «علی علیپور» رسید تا این مهاجم جوان با هوشیاری گل نخست پرسپولیس را به ثمر برساند.
در دقیقه ۱۱، «کمال کامیابی نیا» هافبک دفاعی پرسپولیس با خطای واضح با کارت قرمز داور اخراج شد تا کار نماینده ایران دشوار شود.
با وجود ۱۰ نفره شدن، پرسپولیس با حرکات سرعتی «علی علیپور» بارها خط دفاعی نماینده عربستان را به زحمت انداخت.
در نهایت بازیکنان پرسپولیس به خوبی نیمه نخست را با برتری یک بر صفر به پایان رساندند.
در نیمه دوم الاهلی کار را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه ۵۱ «صالح الامری» با ضربه ای تماشایی کار را به تساوی یک بر یک کشاند.
در دقیقه ۵۶ «مهدی طارمی» در محوطه جریمه الاهلی با خطای مدافع حریف سرنگون شد که داور چینی با تصمیم بحث برانگیز اعلام پنالتی نکرد.
در دقیقه ۶۱ «بشار رسن» عراقی به جای «محسن مسلمان» به میدان آمد تا خط هافبک پرسپولیس جان تازه ای بگیرد و لحظاتی بعد نیز «گادوین منشا» جانشین «علی علیپور» شد.
در دقیقه ۸۱ ضربه «شایان مصلح» که تنها لحظاتی از حضورش در میدان می گذشت را مدافع الاهلی از خط بیرون کشید تا نماینده ایران صاحب پنالتی شده و مدافع حریف اخراج شود.
این ضربه پنالتی را «گادوین منشا» به گل دوم تبدیل کرد تا نماینده شایسته ایران ۲ بر یک از میزبان پیش افتاده و در آستانه صعود قرار بگیرد.
در دقیقه ۹۳ «بشار رسن» دیگر بازیکن تعویضی پرسپولیس با خطای مدافع میزبان سرنگون شد تا یک پنالتی دیگر گرفته شود و «مهدی طارمی» این ضربه را به گل سوم سرخپوشان ایران تبدیل کرد.
در نهایت سوت داور چینی به نشان برتری سه بر یک شاگردان «برانکو ایوانکوویچ» به صدا درامد.
با این اوصاف پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال دیگر نماینده عربستان می رود.
آخرین بار و از بین تیم های ایرانی، استقلال تهران در سال ۲۰۱۳ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید و مقابل اف سی سئول کره جنوبی شکست خورد.
*ترکیب الاهلی:
محمد العویس، موتاز هوساوی، محمد الفتیل، سعید المولد، شیفو، کلود امیر، الاسمری، تیسیر جاسم (محمد اسیری)، صالح الامری(علی الاسوی)، لئوناردو و عمر سوماه
*ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، کمال کامیابی ‌نیا، محسن مسلمان(بشار رسن)، وحید امیری، فرشاد احمدزاده(شایان مصلح)، مهدی طارمی و علی علیپور(گادوین منشا)
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**۳۷۸۳**۱۳۶۸
خبرنگار: امیر میرزاییان**انتشار: خیراله شفیعی

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *