اجتماعیاخباراخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار علمیاخبار فرهنگی

مدنیان: در نوروز ۹۷ بیش‌ترین بازدیدها از آسیاب تاریخی ریگاره، خانه تاریخی پیرنیا و خانه تاریخی فاطمی صورت‌گرفته‌است

به گزارش پیام نایین محمود،مدنیان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نایین گفت: در نوروز ۹۷ بیش‌ترین بازدیدها از آسیاب تاریخی ریگاره، خانه تاریخی پیرنیا و خانه تاریخی فاطمی صورت‌گرفته‌است.

محمود مدنیان گفت: برای گردشگرانی که در ایام نوروز به شهرستان نایین واردمی شوند برنامه های ویژه ای درنظرگرفته شده است که ایجاد ایستگاه سلامت و ایستگاه معرفی شهرستان نایین ازجمله این برنامه‌های نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه بازدید از بناهای تاریخی شهرستان نایین نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است، افزود: برنامه نوروزگاه شامل برگزاری بازی‌های محلی، جشنواره غذاهای محلی، جشنواره شعر و موسیقی و گویش‌های محلی و جشنواره اجرای نمادین آداب عروسی سنتی مرسوم در شهرستان نیز از ابتدای نوروز برگزار شده است؛ ضمن اینکه برنامه‌های تفریحی مانند شترسواری در کویر نایین نیز مورد استقبال گردشگران واقع شده است.

مدنیان گفت: برگزاری جُنگ‌های مختلف، کارگاه ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی در حداقل ۶ نقطه از شهرستان، برگزاری ۵ نمایشگاه‌های عکس و نقاشی نیز از دیگر برنامه های نوروزی در شهرستان نایین بوده است.

رییس اداره میراث فرهگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نایین با بیان اینکه حضور بازدیدکنندگان تقریبا در همه بناهای تاریخی شهرستان یکسان بوده است، تصریح کرد: آمار حضور گردشگران در بناهای تاریخی شهرستان به‌طور میانگین یکسان بوده است اما تا اندازه ای حضور بازدیدکنندگان در بناهایی که تنها در ایام نوروز به روی عموم باز هستند مانند آسیاب تاریخی ریگاره، خانه تاریخی پیرنیا و خانه تاریخی فاطمی بیشتر بوده است؛ ضمن اینکه اقامت مسافران در شهرستان نیز نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدنیان گفت: یکی دیگر از برنامه ویژه در نوروز ۹۷ این است که برخی بناهای تاریخی که در محله های شهرستان نایین قراردارند با همت اهالی محل بازگشایی شدند به‌عنوان مثال برخی از بناهای وقفی که به اوقاف تعلق دارند یا بناهایی که به صورت هیأت امنایی اداره می‌شدند مانند تعدادی از حسینیه‌ها و حمام های تاریخی ازجمله حمام تاریخی پنجاهه ازسوی اداره میراث فرهنگی شهرستان مرمت شدند و در نوروز موردبازدید عموم قرارگرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *