اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار عمومیحوادث

مدیرعامل بانک پارسیان:منابع مالی پرداخت به سپرده گذاران ثامن الحجج تامین شد

مدیرعامل بانک پارسیان از اعلام برنامه زمان بندی و چارچوب پرداخت سپرده مشتریان و سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن الحجج بزودی خبر داد و گفت: منابع مالی سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج تامین شد.
کوروش پرویزیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه بانک پارسیان با هماهنگی با بانک مرکزی برنامه زمان بندی مراجعه سپرده گذاران ثامن الحجج به شعب را مشخص می کند، افزود: بانک مرکزی مصمم به پرداخت سپرده های خرد سپرده گذاران ثامن الحجج است.
پرویزیان اظهارداشت: بانک مرکزی برای ساماندهی تعاونی اعتبار ثامن الحجج، بانک پارسیان را به عنوان بانک عامل برای بازپرداخت وجوه سپرده گذاران برگزیده است و به زودی، بازپرداخت وجوه مشتریان با اولویت قراردادن سپرده گذاران خرد، طبق یک برنامه زمانی مدون آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: بر این اساس، در فاز نخست وجوه سپرده گذاران با موجودی سپرده تا سقف های ۳۰ میلیون ریال، ۵۰ میلیون ریال و ۱۰۰ میلیون ریال در سه مرحله پرداخت می شود. مشتریان دارای سپرده های بالاتر نیز در مراحل بعدی تعیین تکلیف خواهند شد.
به گفته وی، برنامه زمانی و اسامی شعب منتخب بانک پارسیان برای تودیع سپرده های تعاونی اعتبار ثامن الحجج از طریق پایگاه اطلاع رسانی بانک به اطلاع سپرده گذاران خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، تعاونی اعتباری غیرمجاز ثامن الحجج از چندی پیش به دلیل مشکلات مالی و رعایت نکردن ضوابط بانکی با بحران مواجه شده است.
براین اساس، هفته گذشته شورای پول و اعتبار جلسه ای برای تعیین تکلیف تعاونی اعتبار ثامن الحجج، تشکیل جلسه داد. این شورا با قدردانی از تلاش های نتیجه بخش مقام های ارشد قوه قضاییه و اقدامات موثر و ارزنده انجام شده توسط بانک مرکزی، بر تداوم این اقدامات با استفاده از اختیارات قانونی تا تعیین تکلیف نهایی این تعاونی تاکید کرد.

** شرایط پوشش ضمانت نامه برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی تسهیل شد
مدیرعامل بانک پارسیان همچنین گفت: برای صادرات خدمات فنی ومهندسی در گذشته نیاز به ضمانت نامه ۱۰۰ درصد پوشش نقدی بود که با مکاتبات انجام شده این رقم کاهش یافته و شرایط ضمانت نامه های صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی تسهیل شد.
پرویزیان همچنین با اشاره به بازگشایی ۳۰ گشایش اعتبار( ال سی) توسط بانک پارسیان بعد از برجام، افزود: این بانک فعالیت در عرصه های بین الملل را در دستور کار خود قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *