اجتماعیاخباراخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگیاخبار مذهبی

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان از استاد امیرحسین توحیدی نائینی تقدیر کرد

asnaf kelas 05-----7 مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان از استاد امیرحسین توحیدی نائینی تقدیر کرد

( خدمتی بزرگ و ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ قرآنی به اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان)

به دعوت مسئول معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت الإسلام و المسلمین امیری از قاری، حافظ، پژوهشگر و مبتهل کشورمان جناب استاد امیرحسین توحیدی در روز یکشنبه ۱۷ مرداد ماه جلسه ای با حضور معاون محترم فرهنگی و کارشناسان اداره کل صورت گرفت. ابتدا حجت الإسلام امیری از فعالیت های فرهنگی و قرآنی استاد توحیدی در سطح کشور صحبت کردند. در ادامه جلسه یک  فعالیت ۵ ساله استاد توحیدی در این جلسه رونمایی شد و آن مشاهده ۵۰ هزار تلاوت قاریان جهان اسلام و همچنین دوره های آموزشی اساتید بین المللی ایران بود که این قاری محترم این گنجینه ی ارزشمند اسلامی را برای اولین بار در سازمان اوقاف کشور وقف اداره کل اوقاف استان اصفهان کردند. در ادامه  جلسه استاد امیرحسین توحیدی طرح های مفید قرآنی خود را با حجت الإسلام امیری در میان گذاشتند و از ایشان خواستند در امر آموزش و نشر سطوح مختلف علوم قرآن در استان تمام تلاش خود را بکاربگیرند و از این طرح های جامع و به روز  استفاده نمایند.

در ادامه جلسه صدا و سیمای استان اصفهان در محل جلسه حضور پیدا کرد و با استاد توحیدی مصاحبه کرد. ایشان در جواب خبرنگار اصفهان فرمودند: هدف از این وقف توجه و عمل به فرمایشات  مقام معظم رهبری است که در بیانات خودشان که در اولین روز از ماه مبارک رمضان امسال در محضرشان بودیم که فرمودند: ترویج فرهنگ قرآنی سنگین ترین مسؤولیت در نظام اسلامی است. استاد توحیدی در ادامه ذکر کردند که به نظر بنده در جامعه امروزی یک قاری قرآن فقط نباید به تلاوت کردن در مجالس و محافل مختلف اکتفا کند بلکه باید تفکر والایی انجام دهد که آیا او یعنی کسی که سالها زحمت کشیده که به بتواند به درجه ی تلاوت برسد باید چه کند که این زحمات چندین ساله اش را عملی کند و باید بداند که تازه زحمت اصلی او شروع شده است و آن تلاش بر ترویج فرهنگ قرآنی در سطح استانش و شهرستانش باشد و همه نونهالان و نوجوانان و جوانان را با روش های مفید جذب کند و به آنها علم قرائت، حفظ،مفاهیم،تفسیرو.‌‌‌‌.. بیاموزد و سبب خیر و برکت برای جامعه باشد. در همین اصفهان استاد حاج غلامرضا شاه میوه استاد ارجمند و داوربین المللی قرآن کریم  که سلام و درودم بر ایشان باد سالهاست که شاگردان زیادی را با زحمت بسیار تربیت کردند و باعث خیر عظیم شده اند و اینجا جا دارد از استاد گرانقدرم و افتخار علم قرائت جهان اسلام جناب استاد شاه میوه تقدیر و تشکرفراوان داشته باشم و برایشان آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون را از خداوند قادر قرآن خواستارم. امیرحسین توحیدی در ادامه افزود: زکات علم نشر آن است و قاری مسئولیت دارد و وظایفش سنگین است خداوند از قاری توقع زیادی دارد و همچنین پیامبرگرامی اسلام ص سید الکونین که پیامبر کتاب وحی الهی قرآن کریم است که فرمودند: (خیرکم من تعلم القرآن و علمه : بهترین شما کسی است که قرآن را فرا بگیرد و به دیگران آموزش دهد).

استاد توحیدی در ادامه مصاحبه با صدا و سیمای اصفهان ادامه داد:

بانک تلاوت جامع که شامل ۵۰ هزار تلاوت از قاریان جهان اسلام و دوره های آموزشی اساتید بین المللی است یکی از فعالیت های حقیر از سال ۸۷ به مدت ۵ سال طول کشیده است که خداوند متعال را بر توفیق جمع آوری این مجموعه الهی شاکرم و باز شاکرم که در اختیار و وقف استانم اصفهان نمودم و هدفم شناخت ویژه و بهتر شهرستان نایین و آیت الله میرزای نایینی در سطح استان بود. و ان شاءالله این مجموعه قرآنی قرار است در سطح جهان با نام (بانک تلاوت آیت الله میرزای نایینی) معرفی گردد.

إن شاءالله قرآنیان استان و مردم عزیزمان از این مجموعه استفاده کنند و حقیر را از دعای خیر خودشان محروم نکنند.

پس از پایان جلسه مدیر فرهنگی اداره کل و  جوان ترین واقف قرآنی کشور استاد توحیدی به دیدار مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه استان اصفهان رفتند و توضیحات لازم را بیان کردند.

حجت الإسلام و المسلمین صادقی ضمن عرض خوش آمدگویی محضر قاری امیرحسین توحیدی در مورد این وقف بزرگ و ارزشمند اسلامی فرمودند:

جناب استاد توحیدی حقیقتا که اقدام و وقف بسیاربزرگی برای اوقاف اصفهان انجام دادید و این مطلب را به عرض مبارکتان برسانم که وقف مجموعه ارزشمند بانک تلاوت قاریان جهان اسلام برای همیشه به نام حضرتعالی در اوقاف اصفهان وکشور باقی خواهد ماند و بنده این گنجینه قرآنی را در سطح بین الملل معرفی خواهم کرد. و از شما استاد نمونه و نخبه و خوش سیما که باعث افتخار کشور و استان اصفهان و شهر میرزای نایینی رحمت الله علیه هستید کمال تشکر و قدردانی را دارم که واقعا زحمت زیادی کشیده اید و توجه خاصی که به استان اصفهان دارید در صورتی که در تهران هستید و اینها همه نشان دهنده ی نیت خالص شما عزیز دل در جهت پیشرفت و توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی است.برای شما و خانواده ی محترمتان آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون را از خداوند متعال خواستارم.

امیر  7amir hosin 19امیر  8

oghaf 95-5oghaf 95-2oghaf 95-4oghaf 95-1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *