اخبار شهرستان نایینخانواده شهدا وایثارگران

مراسم یادواره ۳۳ شهید شهر بافران در مسجد گلزار این شهر با حضور مسئولین واقشار مختلف برگزار شد

به گزارش پیام نایین،دکتر عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم شهرستان های نایین وخوروبیابانک در مراسم یادواره شهدای شهر بافران ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ، حضرت ابالفضل العباس (ع) را قهرمان عرصه شجاعت ، فداکاری ، شاگرد مکتب حسین بن علی (ع) عنوان کرد.

وی افزود : مهمترین هدف و مقصد در نهضت عاشورا را می توان در آیه وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ کرد.

پوربافرانی با بیان اینکه کسانی که در مسیر شهادت حرکت کنند بی تردید از مکت و نهضت حسینی است که بعد ازسالیان سال پرشور تر از گذشته به حیات خود ادامه می دهد که خود ریشه در قرآن دارد.

عباسعلی پوربافرانی در یادواره شهدای شهر بافران گفت: بصیرت حضرت عباس(ع) بود که در بین شهدا مقام بالاتر، جایگاه و منزلت خاص پیدا کرد و تاسوعای حسینی در پاسداشت این شهید بزرگوار نامگذاری شده تا برادری و وفا ثبات داشته باشد. 

وی ادامه داد: روز تاسوعا به دلیل رشادت های حضرت ابوالفضل (ع) در نهضت عاشورایی عموما به نام این حضرت شناخته می شود اما این واقعه تاریخی منحصر به همان روز نیست و ابعاد والای شخصیتی آن حضرت چند جانبه است.
پوربافرانی با بیان اینکه همه آحاد باید از ولی امر مسلمین جهان تبعیت و پیروی کنند، اظهار داشت: راهنمایی های عالمانه رهبر معظم در جهت مسیر درستی است.
نماینده نایین و خوروبیابانک در ادامه بیان کرد: نمایندگان مجلس باید به کسانی که در مکتب حسین درس آموخته‌اند و عزت اسلام را با هیج جیزی عوض نمی‌کنند، اقتدا کنند.
وی در پایان، با اشاره به شرایط امروز کشور با بیان حدیثی از امام علی(ع) گفت: سوء تدبیر، تدمیر می‌آورد، ما وقتی مسئولی نمی‌داند ارز کشور را در چه مسیری هدایت کند و وقتی مسئولی نمی‌داند راه کشور را چگونه ترسیم و طراحی کند که جان افراد را بگیرد فقط این نیست که دست اندازی کند به بیت المال مسلمین که آن یک بخش است.
یادواره ۳۳ شهید بافران نایین در گلزار شهدای این شهر شامگاه تاسوعای حسینی با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
روایت جنگ هشت سال دفاع مقدس، ذکر مصیبت و اجرای گروه سرود از دیگر برنامه‌های این یادواره شهدا بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *