اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار فرهنگی

#مراسم_بزرگداشت و سالروز ارتحال علامه میرزا محمد حسین نایینی «ره»و#روز_شهرستان در رواق فامیه امام زاده سلطان سید علی(ع) نایین با حضور مردم ومسولین برگزارشد

#مراسم_بزرگداشت و سالروز ارتحال علامه میرزا محمد حسین نایینی «ره»و#روز_شهرستان در رواق فامیه امام زاده سلطان سید علی(ع) نایین با حضور مردم ومسولین برگزارشد.

امام جمعه قم
حوزه های بزرگ نجف و قم ریزه خوار سفره علمیت مرحوم میرزای نایینی است

امام جمعه قم در مراسم گرامیداشت آیت الله نایینی ، ایشان را شخصیت بزرگ اخلاقی و عالمی صاحب نفس دانست .
به گزارش پیام نایین ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری درمراسم گرامیداشت مرحوم میرزای آیت الله محمدحسین نایینی در رواق حضرت فاطمه (س) امامزاده سلطان سیدعلی (ع) نایین ،باحضور فرماندار اصفهان ، شهردار منطقه۲۱ تهران و مسئولین و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
در این مراسم آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم ضمن گرامیداشت روز قهرمانان آزاده ، شهادت شهید محسن حججی و شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت : میرزای نایینی عالمی فقیه ، وارسته ، بزرگمرد تقوا و فضیلت ، آینه تمام نمای استاد فقها و فرهیختگان است که عمر خود را در راه رسیدن به تقوای الهی صرف نمود.
وی برگزاری مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله نایینی را ادای یک تکلیف دینی و الهی دانست وبا اشاره به حدیثی از پیامبراکرم (ص) بیان کرد : أکرِموا العلَماءَ فانّهم ورثةُ الانبیاءِ فَمَن أکرَمَهُم فَقد أکرَمَ اللهَ و رسولَهُ عالمان را گرامی بدارید که آنان وارث پیامبران‌اند، پس هر کس آنها را گرامی بدارد و اکرام کند، همانا خدا و رسولش را گرامی داشته است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، مراسم این عالم بزرگوار نه تنها تکریم از مرجعیت مرحوم میرزای نایینی است بلکه تکریم رسول الله و ذات پاک پروردگار عالم بنا به تعبیر رسول گرامی اسلام است .
وی بیان کرد : سخن گفتن از عالم میرزای نایینی را سخت و دشوار است چرا که از یک سو بیان فضیلت و مکارم اخلاقی آنهم در رابطه با چهره علمی ماندگاری که از تا امروز مانند مشعلی فروزان رهرو جویندگان علم و دانش بوده است.
آیت الله حسینی بوشهری در ادامه اشاره کرد : انسان در نظام خلقت دارای جایگاه بلند ، دارای مقام و موقعیتی است که خداوند متعال به عنوان موجودی ممتاز مورد عنایت و تکریم خاص خودش قرار داده است.
وی افزود : در آیات قرآنی همیشه سخن از عظمت انسان بوده است که خداوند متعال انسان را بعنوان خلیفه و جانشین خود در روی زمین معرفی می کند و به ملائکه دستور می دهد سجده کنند چرا که خلقت ، خورشید ، ماه ، آسمان و زمین به خاطر گل روی انسان آفریده شده است ولی با همه این خصوصیات انسان دارای استعداد های خدادای است که این استعداد ها باید شکوفا ا از قوه به فعل درآید و تحقق خارجی پیدا کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: خدای متعال برای انسانی که غریزه و قدرت اختیار دارد هادیانی و هدایت کنندگانی قرار داده که بشر دچار گمراهی و دچار ذلالت و انحراف نشودکه سه عامل ، حامی و عنصر هدایتگر انسان هستند.
وی عقل ، حجت باطن ، انبیا الهی و پیشوایان دین را سه عامل مهمی که خداوند در هدایت بشر عنوان کرد که روز قیامت به خاطر مخالفت با عقل انسان کیفر می بیند .
امام جمعه قم با اشاره به اینکه پیامبران الهی راهنمایان بشر بودند گفت : ارتباط با منبع وحی ومردم با دریافت احکام و قوانین الهی از منبع هستی و انتقال آن با بیان مردم فهم به جامعه ازکار انبیا الهی است.
وی اضافه کرد : کسانی که امروز در جامعه می تواند نقش پیامبران را در هدایت جامعه ایفا کنند عالمان دین ، فقیهان برجسته ، تحصیل کردگان حوزه های علمی هستند
آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به یاد شهدا تصریح کرد : شهدا خیلی ارزشمند بوده و در طول چند روز گذشته شاهد مظلومیت شهید حججی از طریق فضای مجازی کشور بودیم ولی تعبیری که رسول اکرم (ص) درباره علما دارند آن اینکه مرکب و قلم علما از خون شهدا بالاتراست.
وی اضافه کرد : اگر امام خمینی (ره) در جامعه نبود هشت سال این دفاع مقدس اداره آن بسیار سخت بود و امروز با موشک ها و سلاح هایی که برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر توطئه های دشمنان داریم مدیون رهبر فرزانه و معظم هستیم.
امام جمعه قم در پایان به بیان نقاطی در کارنامه میرزای نایین اشاره کردو گفت : جریان نهضت تنباکو در کنار میرزای شیرازی ، رابطه با نهضت مشروطه در کنار آخوند خراسانی و حکم جهاد در کنار علمای بزرگ نجف و عراق از خصوصیان بارز مرحوم آیت الله نایینی است .
در این مراسم از زحمات خبرنگارا یرنا وخبرنگاران شهرستان نایین تجلیل و قدردانی شد.
ت۷۱۳۶ خبرنگار نایین حسین فرزانیان محمدی

 

IMG_2095IMG_2097IMG_2100IMG_2098IMG_2099IMG_2101IMG_2102IMG_2103IMG_2126IMG_2105IMG_2106IMG_2107IMG_2108IMG_2109IMG_2111IMG_2112IMG_2113IMG_2114IMG_2110IMG_2116IMG_2117IMG_2115IMG_2121IMG_2123

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *