اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار علمی

مرحله اصلی و عملیاتی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، صبح امروز در دقایقی پیش، با رمز مقدس یا ابوالفضل العباس (ع) در منطقه عمومی اصفهان با مشارکت تمامی پایگاه های شکاری و ترابری نیروی هوایی ارتش و با محوریت پایگاه هشتم شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی اصفهان آغاز شد

هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت ارتش آغاز شد

اصفهان – ایرنا – مرحله اصلی و عملیاتی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، صبح امروز در دقایقی پیش، با رمز مقدس یا ابوالفضل العباس (ع) در منطقه عمومی اصفهان با مشارکت تمامی پایگاه های شکاری و ترابری نیروی هوایی ارتش و با محوریت پایگاه هشتم شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش روز سه شنبه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: این رزمایش بزرگ و تخصصی با شرکت انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی، شناسایی و شنود الکترونیکی، سوخت رسان و انواع هواپیماهای بدون سرنشین از ساعت ۹ صبح امروز – سه شنبه – در منطقه عمومی اصفهان و به مدت ۲ روز برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در این رزمایش دور روزه انواع هواپیماهای جنگنده بمب افکن، ترابری، شناسایی و سوخت رسان به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین شرکت دارند؛ افزود: در این رزمایش ابتدا هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نهاجا و هواپیماهای جمع آوری اطلاعات سیگنالی و شنود الکترونیکی در ساعات مختلف شبانه روز به پرواز در آورده و اهداف از پیش تعیین شده را مورد شناسایی قرار خواهند داد.
سخنگوی هفتمین ررمایش اقتدار هوایی فدائان حریم ولایت گفت: در این رزمایش تمرین آماده باش ها، تمرین پدافند غیر عامل، بر اساس طرح های پراکندگی، تفرقه، استتار، اختفا، فریب الکترونیکی و اقدامات درون سیستمی به اجرا در خواهد آمد.
وی افزود: در این مرحله از رزمایش خلبانان شجاع و جوان نیروی هوایی به تمرین تاکتک های نو و ابتکاری در راستای استفاده از مهمات هوشمند برد بلند و نقطه زن می پردازند.
امیر سرتیپ دوم روز خوش خاطرنشان کرد: این رزمایش براساس تمرین صحنه واقعی نبرد در محیط واقعی جنگ الکترونیک وتداوم عملیات در محیط جنگ های نوین و تمرین پدافند غیر عامل با بهره گیری از تاکتیک های ابتکاری عملیاتی انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: هدف رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت اجرای رزمایش های تقویمی و سالیانه، ارتقای سطح مهارت فرماندهان در طرح ریزی و کنترل عملیات های هوایی در محیط واقعی جنگ الکترونیک، بروز رسانی سامانه ها و آزمایش دستاوردهای دفاعی و نمایش گوشه ای از اقتدار رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
امیر سرتیپ دوم روزخوش با اعلام این مطلب که محور اصلی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت، انهدام اهداف زمینی و هوایی است، گفت: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی ولی امر مسلمین وظیفه تامین امنیت پهنه هوایی کشور را بر عهده دارند و پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار در منطقه است.
اجتمام(۳)**۷۰۲۹**۱۴۱۸/ ۲۰۹۳ ** خبرنگار: فرهاد شرف پور** ناشر: مریم برزآبادی ** بازنشر: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *