اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایرانحوادث

مسئول شبکه لرزه ‌نگاری استان کرمانشاه گفت: در طول یک ماه اخیر و پس از وقوع زمین لرزه بزرگ ۷.۳ ریشتری، شاهد وقوع یک هزار و ۲۹۰ پس لرزه در استان کرمانشاه بوده ایم

وقوع یک هزار و ۲۹۰ پس لرزه در استان کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- مسئول شبکه لرزه ‌نگاری استان کرمانشاه گفت: در طول یک ماه اخیر و پس از وقوع زمین لرزه بزرگ ۷.۳ ریشتری، شاهد وقوع یک هزار و ۲۹۰ پس لرزه در استان کرمانشاه بوده ایم.

فرهاد فروزی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این تعداد پس لرزه از ساعت ۲۲ روز ۲۱ آبان تا ساعت ۱۷ روز ۲۱ آذر به ثبت رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع پس لرزه های ثبت شده، تاکنون ۴۷ مورد آن چهار ریشتر و یا بیشتر قدرت داشته است.
فروزی خاطرنشان کرد: از ساعت ۱۴ تا ۱۷ امروز پنج پس لرزه در شهرهای ازگله، کوزران و شاهو ثبت شده است.
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه افزود: بزرگترین این پس لرزه ها ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه با قدرت ۲.۵ ریشتر در ازگله رخ داده است.
وی آخرین پس لرزه ثبت شده تا ساعت ۱۷ امروز را نیز متعلق به شهر شاهو در روانسر با قدرت ۲ ریشتر در ساعت ۱۶:۴۹ دقیقه عنوان کرد.
فروزی در پایان وقوع پس لرزه های متعدد و گاهی اوقات با ریشتر بالا را طبیعی عنوان کرد و گفت: این پس لرزه ها ممکن است تا چند ماه به طول بینجامد.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۸۷ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
۸۰۶۶/۷۴۵۸ خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

 زلزله کرمانشاه 21

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *