اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسیاخبار علمیحوادث

مطالب انعکاس یافته در رسانه‌ها و مشاهدات در فضای سایبری کشور حاکی از آن است که بدافزاری در پوشش یک فیلترشکن با سوء استفاده از ناآگاهی کاربران اندروید در حال انتشار است

 

ماهر:

بدافزاری در پوشش فیلترشکن درحال انتشار است

تهران-ایرنا- مطالب انعکاس یافته در رسانه‌ها و مشاهدات در فضای سایبری کشور حاکی از آن است که بدافزاری در پوشش یک فیلترشکن با سوء استفاده از ناآگاهی کاربران اندروید در حال انتشار است.

به گزارش روز یکشنبه علمی ایرنا از مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای ‘ماهر’، این مرکز با تایید موضوع به اطلاع می‌رساند که تحلیل‌های فنی بر روی کد مهاجم نشان می‌دهند که حمله این بدافزار، با دریافت یک پیامک فریبنده که مدعی ارایه فیلترشکن از طریق یک آدرس وب است، آغاز می‌شود.
با کلیک کردن کاربر بر روی لینک مذکور، بدافزار بر روی تلفن قربانی دانلود می‌شود. از کاربر در زمان نصب، مجوز دسترسی به مواردی از جمله فهرست مخاطبین و خدمات پیامک اخذ می‌شود. در ادامه بدافزار لینک انتشار خود را برای تمام افراد موجود در فهرست مخاطبین ازطریق پیامک ارسال می‌نماید. پس از آن فهرست مخاطبین حذف می‌شود.
برای پیشگیری از این حمله و حملات مشابه، به کاربران اکیدا توصیه می‌شود که از دانلود و نصب برنامه‌ها خارج از بازارهای اپلیکشن معتبر پرهیز نمایند و در زمان نصب برنامه‌ها به دسترسی‌های تقاضا شده از سوی آن‌ها دقت بیشتری داشته باشند.
بکارگیری برنامه‌های ضد ویروس بر روی تلفن‌های همراه و تهیه پشتیبان از اطلاعات ارزشمند نیز به عنوان یک سیاست کلی در مقابله با بدافزارها توصیه می شود.
علمی**۹۰۳۱**۱۴۴۰
تنظیم: عادل پازیار ** انتشار: گلشن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *