اخباراخبار ایراناخبار فرهنگی

معاون بنیاد شهید: بیش از ۵۱ هزار ایثارگر جویای کار هستند

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه بر اساس آمار ثبت شده بیش از ۵۱ هزار نفر در گروه های ایثارگری متقاضی و جویای کار هستند، گفت: بنیاد شهید، تعداد سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ایثارگر و منسوبان را تحت پوشش دارد.
به گزارش ایرنا از بنیاد شهید، مهدی ایزدی در نخستین نشست اعضای هیئت امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با بیان اینکه تعداد ۵۱ هزار و ۴۹۷ نفر در گروه های ایثارگری در سن اشتغال و جویای کار هستند، افزود: با توجه به افزایش تعداد فارغ التحصیل از دانشگاه ها این تعداد همچنان افزایش می یابد، حدود ۱۶۰ هزار نفر ایثارگر و فرزندان آن ها مشغول به تحصیل در مراکز آموزش عالی هستند ولی الزاماً همه آنان جویای کار نیستند.
ایزدی افزود:حدود ۶۱ درصد از آمار افراد تحت پوشش جویای کار دیپلم و زیر دیپلم، ۸ درصد در مقطع کاردانی، ۲۵ درصد کارشناسی، سه درصد کارشناسی ارشد و یک درصد دارای دکترا هستند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید افزود: اکنون حدود ۹۲ هزار جانباز از کار افتاده کلی بر اساس اعلام کمیسیون پزشکی بنیاد به استناد قانون، حقوق حالت اشتغال دریافت می کنند به علاوه تعداد ۴۵ هزار جانباز ۵۰ درصد به بالا یا بین ۲۵ تا ۴۹ درصدی که ۲۰ درصد آسیب اعصاب و روان با ۲۰ درصد آسیب شیمیایی به یکی از اعضای بدن به ویژه چشم، ریه و پوست دارند نیز با توجه به قوانین، حق پرستاری دریافت می کنند.
در ادامه این نشست اعضا نظرات خود را در مورد نحوه استفاده از تسهیلات توسط ایثارگران و دستور جلسه ارائه دادند که در پایان پس از بحث و بررسی اعضای هیات مدیره این صندوق از میان مدیران بنیاد شهید و دیگر دستگاه ها و نهادهای حاضر در این جلسه انتخاب و اعتباری برای راه اندازی صندوق تخصیص یافت.
براساس آمار بنیاد شهید، تعداد جانبازان کل کشور ۵۴۶ هزار و ۱۰۸تن است که از این تعداد ۳۲۰ هزار و ۵۲۸ تن، جانباز زیر ۲۵ درصد(شامل ۵۹ درصد از جانبازان) و ۲۲۵ هزار و ۵۸۰ تن (شامل۴۱درصد جانبازان) بیش از ۲۵ درصد جانبازی دارند؛ همچنین ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *