اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسیاخبار فرهنگیاخبار مذهبی

معاون سازمان حج: زائر نوزاد و پیرمرد ۸۹ساله مسافر اربعین

به گزارش پیام نایین،معاون سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر در سامانه سماح برای حضور در اربعین حسینی نام نویسی کرده اند که یک نوزاد به عنوان کم سن ترین و پیرمرد ۸۹ ساله به عنوان مسن ترین افرادی هستند که عازم عتبات عالیات خواهند شد.

حمید محمدی روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه حج و زیارت ایرنا افزود: بر اساس آخرین آمار موجود تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار ویزا برای افرادی که به درستی مراحل قانونی ثبت نام را سپری کرده اند، صادر شده است.
وی با بیان اینکه گزارش های رسیده حاکی از تردد پرشور زائران در مرزهای خروجی به خصوص مرز مهران است، گفت: براساس آمار موجود ۷۱ درصد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح آقایان و مابقی را بانوان تشکیل می دهند.
به گفته محمدی، طبق تقسیم بندی های انجام گرفته براساس آخرین آمار ثبت نام کنندگان
۳۱ درصد از این تعداد از مرز شلمچه، ۲۳ درصد چزابه، ۴۲ درصد مهران و چهار درصد از طریق مرز هوایی کشورمان راهی عراق برای حضور در آیین اربعین خواهند شد.
محمدی خاطرنشان کرد: میانگین سنی ثبت نام کنندگان ۲۰ درصد شامل افراد زیر ۲۰سال، ۵۰ درصد بین ۲۰ الی ۴۰ سال و مابقی بالای ۴۰ سال سن هستند.
معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه احتمالا بیست و پنجم ماه جاری آخرین روزهای ثبت نام زائران در سامانه خواهد بود، گفت: تا هر زمانی که کنسولگری عراق برای پذیرش زائران فعالیت کند، ما نیز حضور خواهیم داشت.
بر اساس اطلاعات و آمار موجود و اعلامی از سوی مسئولان و دست اندرکاران اربعین سال گذشته در حدود دو میلیون نفر از هموطنانمان برای حضور در اربعین راهی عراق شدند که امسال پیش بینی می شود این آمار به بیش از دو میلیون نفر برسد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *