اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایران

ذخیره ۳۴۰ تنی ۱۸ معدن طلای كشور

به گزارش پیام نایین ،معاون سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور گفت: بر پایه بررسی ها در ۱۲ استان كشور كه از ۱۸ معدن طلا برخوردارند، ذخیره ای بالغ بر ۳۴۰ تن وجود دارد.Payamnaein.ir http://telegram.me/mafakhernaein

به گزارش سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور، «بهروز برنا» در نشست تخصصي فعالان علوم زمین افزود: معدن زرشوران در استان آذربایجان غربی گواهی كشف ۱۰۶ تن و ذخیره احتمالی تا ۲۰۰ تن طلا دارد كه اكتشاف در این معدن باید به طور جدی پیگیری شود.
وی آذربایجان غربی را استان طلایی كشور معرفی كرد و گفت: آذربایجان غربی روی كمربند طلازایی جهان قرار دارد كه از اروپا آغاز شده و از تركیه به ایران و سپس پاكستان می‌رسد. در این استان یكصد محدوده طلای در حال اكتشاف وجود دارد.
به گفته معاون سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور، ذخایر طلای جهان بالغ بر یكصد هزار تن است كه ۴۷ هزار تن آن قطعی است.
نیم درصد ذخایر قطعی جهانی این فلز در استان آذربایجان غربی واقع است.
وی یادآوری كرد: ایران یكی از ۱۰ كشور شاخص معدنی جهان و دارای هفت درصد ذخایر شناخته شده معدنی دنیاست و وجود ۶۸ نوع ماده معدنی بویژه ۴۲ عنصر غیرفلزی و ۱۱ عنصر فلزی در ایران ثابت شده است.
برنا اضافه كرد: میزان ذخایر شناسایی شده معدنی ایران نزدیك به ۶۰ میلیارد تن است كه از این رقم نزدیك به ۴۰ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی اعلام شد.
به گفته این مقام مسئول، ایران دارای ۱۲ معدن در كلاس جهانی (طلا ، سنگ آهن، سرب و روی ، مس و…) است كه سه نوع معدن در استان آذربایجان غربی جای دارد.
به گزارش ایرنا، برپایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت اكنون از ۵۴۰۰ معدن فعال كشور، سالیانه نزدیك به ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.
ارزش صادرات بخش معدن در سال ۱۳۹۲، یك هزار و ۹۷۰ میلیارد دلار اعلام شد كه این میزان در سال ۱۳۹۳ به یك هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار كاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *