اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسی

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران – ایرنا- شمخانی: عربستان سعودی در حوادث اخیر ایران دست دارد، معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری:۳۵هزار دانش آموخته دانشگاهها در پارک های علم و فناوری مشغول به کار شدند، وزارت اطلاعات: برخی از عناصر و اغتشاشگران ناآرامی های اخیر، شناسایی و دستگیر شدند، واکنش بعیدی نژاد به توییت های ضد ایرانی ترامپ، کشته شدن ۴۳۳ نفر در سال ۲۰۱۷ میلادی در لیبی و نخستین نامزد مسلمان انتخابات ریاست جمهوری روسیه ثبت نام کرد، از جمله مهمترین عناوین خبری ایرنا در ۱۲ ساعت گذشته بود.

داخلی
*****
شیراز- معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از ابتدای سال ۹۶ تا کنون بیش از ۳۵ هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاه ها در پارک های علم و فناوری سراسر کشور مشغول به کار شدند.
تهران- وزارت اطلاعات از شناسایی و دستگیری برخی از عناصر و اغتشاشگران معاند و محرکین ناآرامی های اخیر، خبر داد.
لندن – «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن روز دوشنبه با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نسبت به توییت های ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در حمایت از اغتشاشات در ایران به ‌شدت انتقاد کرد.
قم – دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز پیام ما به ترامپ و یارانش این است که ملت غیور ایران اسلامی هیچگاه از هویت حسینی خود دست برنمی دارد.
بیروت – «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، عربستان سعودی را متهم به دست داشتن در ناآرامی های اخیر در ایران کرد. وی در عین حال گفت: جای نگرانی نیست و آنچه در حال وقوع است چند روز دیگر پایان می یابد.
خارجی
*****
الجزیره – کمیته ملی حقوق بشر لیبی امروز دوشنبه اعلام کرد در سال ۲۰۱۷میلادی،۴۳۳ لیبیایی در نقاط مختلف این کشور کشته شدند.
مسکو – اینا گمزتووا همسر مفتی جمهوری داغستان امروز (دوشنبه) مدارک خود را به عنوان نامزد ریاست جمهوری به کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه ارائه و ثبت نام کرد.
الجزیره – جمهوری موریتانی یک صفر را از پول ملی خود حذف کرد و پول های جدید چاپ شده در این کشور از اول سال جاری میلادی در دسترس مردم قرار گرفت.
نجف – حمید مکارم سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف در دیدار با سه تن از مراجع شیعیان جهان بر تقویت روابط حوزه های علمیه نجف و ایران تاکید کرد.
تهران– تارنمای خبری میدل‌ایست‌آی گزارش داد؛ «طلال بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی در اعتراض به تداوم بازداشت پسرانش از دو ماه پیش دست به اعتصاب غذا زده است.
تهران – خبرگزاری «معا» فلسطین دوشنبه شب گزارش کرد: دو راکت از نوار غزه به جنوب سرزمین های اشغالی شلیک شده است.
اسلام آباد – جمعی از رهبران احزاب و فعالان سیاسی پاکستان به اظهارات ترامپ در مورد این کشور در نخستین روز سال ۲۰۱۸ واکنش نشان دادند.
اربیل – در حالی که کمیسیون عالی انتخابات و همه پرسی در منطقه کردستان عراق اعلام کرده است برای حذف اسامی تقلبی در انتخابات پیش رو اقدام خواهد کرد سیاسیون منطقه هنوز نسبت به وجود بیش از ۹۰۰ هزار رای تقلبی در انتخابات آتی نگران هستند.
اربیل – نیچروان بارزانی نخست وزیر تشکیلات منطقه کردستان عراق در توییتی به مناسبت آغاز سال نو میلادی ضمن تبریک سال نوی مسیحی، بدون این که نامی از عراق ببرد، برای کردستان عراق و جهان آرزوی ثبات امنیت کرد.
تهران – خبرگزاری آناتولی ترکیه بامداد سه شنبه به نقل از یک دیپلمات پاکستانی گزارش کرد: وزارت امورخارجه پاکستان دوشنبه شب سفیر آمریکا در اسلام آباد را برای اعتراض به اتهامات اخیر ترامپ احضار کرد.
شبس*۱۶۱۳*انتشاردهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *