اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسی

نام نویسی ۲۶ میلیون کاربر در پیام رسان‌های داخلی

معاون شورای عالی فضای مجازی گفت: بیش از ۲۶ میلیون کاربر در پیام رسان‌های داخلی ثبت شده است.

به گزارش نایینابه نقل از خبرگزاری صداوسیما، عباس آسوشه در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» شبکه دو سیما افزود: از این تعداد حدود ۱۰ میلیون کاربر فعال هستند و این اتفاق در کمتر از دو ماه به وقوع پیوسته که یک موفقیت بزرگ است.

وی با اشاره به استفاده نکردن بسیاری از هم‌وطنان از پیام رسان تلگرام پس از مسدود شدن آن گفت: آخر فروردین امسال از ۱۰ هزار کانال برتر تلگرام دو میلیارد بازدید صورت گرفته بود که این تعداد هم اکنون به زیر ۸۰۰ هزار بازدید کاهش یافته است.

آسوشه افزود: مردم دریافته اند که استفاده از تلگرام آثار سوء فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دارد.

وی گفت: تلگرام پس از شش سال به کیفیت خدمات کنونی رسیده در حالی که خدمات فعلی پیام رسان های داخلی پس از سه ماه به این شرایط رسیده است.

معاون شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: خدمات دولت الکترونیک باید بر بستر پیام رسان های داخلی شکل بگیرد.
آسوشه افزود: پیام رسان های داخلی حمایت شش ماهه خواسته اند تا بتوانند خدمات بهتری به کاربران ارائه دهند.

وی گفت: با تصویب سند حمایت از داده در شورای عالی فضای مجازی و لایحه ای که برای حفاظت از اطلاعات کاربران به مجلس می رود، خیال مردم برای حفاظت از اطلاعاتشان در پیام رسان های داخلی راحت تر خواهد شد.

آسوشه افزود: شبکه ملی اطلاعات در شرایط کنونی آمادگی لازم را برای خدمات دهی همه جانبه ندارد.

وی گفت: جنگ اصلی ما با تلگرام نیست، در حقیقت با جهانی است که پشت سر آن قرار دارد.
معاون شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه همه زیرساخت های لازم توسط تلگرام وارد کشور شده بود افزود: شورای عالی فضای مجازی مصوب کرده بود تا کلان داده های کاربران ایرانی به هیچ وجه از کشور خارج نشود در حالی که به هیچ وجه چنین اتفاقی نیفتاد.

آسوشه گفت: سرویس های تلگرام در ایران با توجه به زیرساخت هایی که ایجاد کرده بود بسیار پر کیفیت تر از اروپا بود.

وی افزود: ۳۰۰ تا ۴۰۰ گیگ ترافیک تلگرام داشتیم و برای آن هزینه پرداخت می کردیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این برنامه گفت: مدیران عامل پیام رسان های داخلی از برخی دستگاه های دولتی که هنوز در این پیام رسان ها فعال نشده اند گلایه دارند.

محسن کوهکن با بیان اینکه دولت چند سال پیش با توافق با تلگرام و ایجاد بستر مناسب، اجازه ورود و فعالیت این پیام رسان را در کشور داده است افزود: این تصمیم حاکمیت است که باید از پیام رسان های داخلی استفاده شود و تصمیم یک قوه نیست.

وی گفت: تلگرام مدتی است وارد عرصه اقتصادی شده و در این مدت بیش از دو میلیارد دلار در آن جابجا شده است حال سؤال اینجاست که اگر از مردم ایران در این پیام رسان سوء استفاده شود چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان آنها خواهد بود.

کوهکن افزود: مطالبه مجلس صرفاً حمایت از پیام رسان های داخلی نیست بلکه ما خواستار ارائه خدمات با کیفیت بهتر در پیام رسان های داخلی به کاربران هستیم.

وی افزود: مردم مطمئن باشند با فتوای مقام معظم رهبری، امنیت اطلاعاتشان در پیام رسان های داخلی حفظ می شود و قطعاً قوه قضائیه هم بر اساس این فتوا عمل خواهد کرد.

مؤمن نسب کارشناس فضای مجازی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: بر اساس قانون، استفاده از فیلتر شکن ها در کشور جرم است.

وی افزود: وقتی فیلترشکنی در گوشی تلفن همراهی نصب می شود، سایت های ارائه کننده آن فیلترشکن به طور متقابل از اطلاعات آن تلفن همراه استفاده می کنند.

مؤمن نسب گفت: بسیاری از حملات هکری از طریق گوشی های تلفن همراهی صورت گرفته که از فیلترشکن ها استفاده
کرده اند.

این کارشناس فضای مجازی افزود: امکان انتقال بدافزارها هم همزمان با دانلود و نصب فیلترشکن ها بر روی تلفن های همراه وجود دارد.

انتهای پیام/ب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *