اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسی

نمایندگان مجلس: دولت برنامه متقابل خود را درخروج آمریکا از برجام انجام دهد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای در واکنش به اقدام ترامپ در خروج از برجام، دولت را موظف کردند: برنامه خود را برای اقدامات متناسب و متقابل با این اقدام آمریکا به مجلس شورای اسلامی ارایه و نسبت به اجرای آن اقدام کند.

به گزارش پیام نایین نقل از ایرنا، احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه در جلسه علنی امروز – چهارشنبه – مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان درمحکومیت خروج آمریکا در برجام را قرائت کرد.
در این بیانیه خطاب به ملت ایران اسلامی آمده است: رییس‌جمهوری گستاخ و هتاک ایالات متحده آمریکا برخلاف قواعد بین‌المللی از برجام خارج شد و نشان داد دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی مرتجعین عرب و منافقین در یک جبهه علیه ملت ایران قرار دارند.
نمایندگان یادآور شدند: جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن تأکید بر صیانت از حقوق هسته‌ای خود، بر عنصر دیپلماسی و تعامل با دنیا تأکید کرده و در این عرصه یک بار دیگر حقانیت ملت ایران و امام راحل عظیم‌ الشأن و رهبر فرزانه انقلاب ما اثبات شد که آمریکا قابل اعتماد نیست.
در این بیانیه نمایندگان تاکید کردند: امروز این بی‌اعتمادی از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده و بر دیرباوران عرصه جهانی هم ثابت شده که ایالات متحده آمریکا حتی قواعد بین‌المللی را نیز برنمی‌تابد.
مجلسی ها تصریح کردند: بی‌تردید امروز آزمونی بزرگ برای جهانیان علی‌الخصوص کشورهای اروپایی امضاکننده برجام و روسیه و چین است که آیا در مقابل زیاده‌خواهی رئیس‌جمهور آمریکا خواهند ایستاد تا از این طریق، راه مذاکره و تعامل در دنیا همچنان گشوده باشد و یا اینکه کفه به سمت انحصارطلبی، زورگویی و بی‌منطقی خواهد چرخید.
آنان در این بیانیه اعلام کردند ما نمایندگان ملت بزرگ ایران در کنار دولتمردان با دقت رفتار این کشورها را رصد می‌کنیم و بی‌تردید مبتنی بر اصول حاکم بر سیاست خارجی یعنی عزت، حکمت و مصلحت و منافع ملی و قانون اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام، تصمیم خواهیم گرفت. ‌
نمایندگان مجلس یادآور شدند: بی‌تردید مسیر نجات‌بخش کشور با تأسی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در وحدت همه مسئولان و اتحاد ملت است و ظرفیت‌های ایران اسلامی با مدیریت منسجم در درون کشور و تغییر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد ملی و ترویج کالای ایرانی می‌تواند ما را از این دوران نیز عبور دهد.
در بخش دیگری از این بیانیه همچنین آمده است: آن روز که به ناحق پرونده هسته‌ای ما را به شورای امنیت بردند و تلاش کردند تا ایران را در این مسیر منزوی کنند، موفقیتی حاصل نکرده‌اند تا چه رسد به امروز که همه عقلای دنیا و بسیاری از کشورهای دنیا و حتی همپیمانان سنتی آمریکا، مسیر ترامپ را غلط می‌دانند و ملت ما نیز یکبار دیگر همانند دوران دفاع مقدس خواهند گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
مجلسی ها یادآور شدند: این فرصت گشوده شده پیش‌روی ما برای استفاده از ظرفیت‌ها و مقررات داخلی است که باید همه این فرصت را با وحدت و همدلی مغتنم شماریم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بیانیه در راستای اجرای ماده سه قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام از دولت خواستند برنامه خود را برای اقدامات متناسب و متقابل با خروج آمریکا از برجام به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد و نسبت به اجرای آن اقدام کند.
این بیانیه به امضای تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از قرائت این بیانیه شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.
سیام**۹۱۲۱**۱۰۵۸ **۱۳۳۶

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *