اخبار عمومی

هیچکس حق جست و جو در امور زندگی مردم را ندارد

اصفهان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز سه شنبه در دیدار جمعی از مسئولان سازمان بازرسی استان گفت: هیچ یک از ما، حق جست و جو در امور زندگی مردم و خانه ها را نداریم بلکه باید بگونه ای اقدام کنیم تا جامعه، اسلامی بماند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در این دیدار اظهارداشت: اصل، حفظ جامعه اسلامی و اصلاح مردم است و باید به انسانیت مردم احترام گذاشت.
وی با بیان اینکه زمینه تخلف برای هر انسانی وجود دارد و همه افراد مؤمن و بدون اشتباه نیستند، تصریح کرد: افراد باید کنترل شوند اما این کنترل نباید به صورت مچ گیری باشد بلکه باید راهنمایی و جلوگیری از تخلفات را مبنای کار قرار داد و با فردی که برای نخستین بار تخلف می کند با احسان برخورد و اصلاح شود تا دیگر خطایی انجام ندهد.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه انسان موجودی است که باید کنترل شود و جوامع انسانی نیاز به حکومت دارند، اضافه کرد: همچنین بر اساس قرآن کریم اگر انسان به مرحله ایمان نرسد، فردی جاهل و ظالم می شود که امروز می بینیم این کسانی که امام الحرمین هستند در ماه حرام و در روز عید قربان، صدها نفر از مردم یمن را به قتل می رسانند.
وی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه شیر درنده بهتر از سلطان ظالم است، گفت: سلطان ظالم نیز از فتنه دائمی بهتر است زیرا اگر همان سلطان ظالم نباشد، هر کسی می خواهد کار خودش را انجام دهد و هرج و مرج جامعه را فرا می گیرد.
آیت الله طباطبایی نژاد از بازرسی استان اصفهان به عنوان مجموعه ای فعال، متدین و معتقد به اصل انقلاب و عدالت محور نام برد و گفت: بازرسی ‌ها و صدور رأی باید همراه با انصاف، عدالت و با هدف اصلاح، جلوگیری و از بین رفتن زمینه تخلفات انجام شود و در مواردی که تخلف سنگین و گسترده است با صلابت برخورد شود.
وی با تأکید بر رعایت انصاف و عدالت در بازرسی ها گفت: انصاف به غیر از عدالت است و امام علی (ع) درباره انصاف می فرماید انصاف این است که خودت را بین خود و دیگران قرار دهی و آنچه را که برای خود دوست داری برای دیگران نیز دوست بداری و اگر چیزی را برای خود ناپسند می دانی برای دیگران نیز ناپسند بدانی.
پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، مدیرکل بازرسی استان گزارشی از اقدام ها و عملکرد این دستگاه نظارتی را بیان کرد.
حجت الاسلام سید رسول محمود آبادی با بیان اینکه تلاش برای افزایش اقتدار سازمان بازرسی با چاشنی انصاف و عدالت محور فعالیت ها قرار دارد، گفت: انجام بازرسی با رعایت عدالت، رعایت انصاف در تمام فعالیت ها و تلاش برای استفاده از ظرفیت نیروی انسانی از دیگر مواردی است که توسط کارکنان و مدیران این سازمان مد نظر قرار دارد.
۲۰۹۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *