اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسیاخبار فرهنگیورزشی

والیبال قهرمانی جوانان جهان؛ تیم والیبال جوانان ایران پنجم جهان شد

تیم والیبال جوانان ایران با غلبه برچین عنوان پنجمی رقابت های قهرمانی جهان را که در جمهوری چک در جریان است، بدست آورد.

به گزارش ایرنا؛ ‌شاگردان «بهروز عطایی» سرمربی تیم والیبال جوانان ایران امروز (یکشنبه) برای کسب عنوان پنجمی به دیدار تیم والیبال جوانان چین رفت و در سه گیم متوالی و با نتایج ۲۵ بر۱۹ ، ۲۵ بر۲۰ و ۲۵ بر ۲۱ برابر این تیم به پیروزی رسید و عنوان پنجمی این مسابقات را از آن خود کردند.
برای تیم ایران در این دیدار امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، علی اصغر مجرد، طیب عینی، رسول آقچه لی و جواد کریمی در ترکیب اصلی تیم شرکت داشتند.
بازیکنان ایران که در مرحله دوم این رقابت ها تیم چین را شکست داده و شکست در رقابت های قهرمانی آسیا را جبران کرده بودند، امروز از تمامی ظرفیت خود بهره گرفته و قهرمان آسیا را در رقابت های قهرمانی جهان یک بار دیگر شکست دادند.
شاگردان عطایی در این دیدار به دلیل شناخت کامل از حریف از همان ابتدا کنترل بازی را دراختیار گرفته و درگیم نخست با ۶ امتیاز اختلاف برابرچین یکی از قدرت های آسیا به برتری رسیدند.
گیم دوم نیز با همین روند آغاز و بازیکنان تیم جوانان ایران که به نظر می رسید برای کسب عنوان پنجمی کاردشواری برابرچین نداشتند روند گیم نخست را ادامه داده واین بار با ۵ امتیاز اختلاف حریف را مغلوب کردند.
درگیم سوم بازیکنان ایران که اندوخته مناسبی از دو گیم پیشین کسب کرده بودند با ۴ امتیاز اختلاف تیم چین را شکست داده و در جایگاه پنجم این رقابت ها ایستادند.
این بازی یک ساعت و ۴۱ دقیقه به طول انجامید.
نگاهی به رقابت های تیم ایران در رقابت های قهرمانی جوانان جهان جمهوری چک:
تیم ایران درمرحله مقدماتی در گروه سوم و با تیم های آر‍‍ژانتین،ایتالیا و اوکراین هم گروه بود و با سه پیروزی به عنوان تیم نخست راهی مرحله دوم شد.
شاگردان عطایی تیم ایتالیا را درگام نخست با نتیجه ۳ برصفر شکست دادند و در گام دوم تیم اوکراین که برای صعود برابر ایران به میدان آمده بود را با نتیجه ۳ بر یک شکست دادند.
درجدال سوم و برای صدرنشینی تیم ایران برابر تیم آر‍‍ژانتین صف آرایی کرد و این تیم را با نتیجه ۳ بر۲ شکست داد و راهی مرحله دوم شد.
ایران درمرحله بعدی با تیم های کوبا، لهستان و چین درگروه E ‌ همگروه شد و با دو شکست برابر تیم های کوبا و لهستان و یک پیروزی مقابل چین از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند و برای کسب عنوان پنجمی درنخستین دیدار با تیم آر‍ژانتین دیدار کرد و با غلبه براین تیم به منظور کسب عنوان پنجمی با تیم چین که دردیگردیداراین مرحله برابر کانادا به پیروزی رسیده بود، دیدار و با برتری مقابل این تیم به عنوان پنجمی دست یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *