اخبار عمومی

وجود ۴۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه ورزش و جوانان/ راه‌اندازی ۶۰ خانه جوان فعال در کشور

وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد

وجود ۴۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه ورزش و جوانان/ راه‌اندازی ۶۰ خانه جوان فعال در کشور

خبرگزاری فارس: وجود 4000 پروژه نیمه‌تمام در حوزه ورزش و جوانان/ راه‌اندازی 60 خانه جوان فعال در کشور

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۴ هزار پروژه نیمه‌تمام در حوزه ورزش و جوانان در کل کشور داریم، گفت: در ابتدای دولت خانه‌های جوان تا حدودی جمع شده بود ولی امروز به حدود ۶۰ خانه جوان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در محل سالن شهید عابد فرمانداری نیشابور و در دیدار با مسؤولان و ورزشکاران اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا جامعه را امیدوار و بانشاط نگه‌داریم و به توسعه کشور‌ کمک کنیم.

وی یادآور شد: مهم‌ترین شعاری که در کشور داده شده، یعنی تقسیم عادلانه امکانات در کشور است و دولت‌ها برای تحقق آن تلاش کرده‌اند ولی یادمان نرفته است که در دوران قبل از انقلاب، بسیاری از مناطق کشور فاقد امکانات رفاهی بود.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: در سال‌های اول انقلاب در کل کشور یک مجموعه ۱۰۰ هزار نفره در تهران داشتیم و در اکثر استان‌ها نیز امکانات نبود.

سلطانی‌فر ادامه داد: پروژه ورزشگاه انقلاب ۱۰ سال پیش آغاز شده است و امیدواریم این ورزشگاه زودتر تمام شود؛ آمده‌ایم تا گره‌های کار را زودتر باز کنیم.

وی اضافه کرد: همه در جریان هستند که منابع کشور محدود است و اولویت‌ها نیز مشخص است، تلاش می‌کنیم این پروژه را در بین اولویت‌ها قرار دهیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بحث جداسازی مربوط به بخش جوانان از وزارتخانه مطرح است و منتظر تصمیم‌گیری هستیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در بخش سازمان‌های مردم‌نهاد اتفاق‌های خوبی افتاده است، اظهار داشت: در ابتدای دولت ۱۰۰ سازمان مردم‌نهاد فقط بود ولی امروز به بیش از دو هزار سازمان مردم‌نهاد رسیده است، همچنین در ابتدای دولت خانه‌های جوان تا حدودی جمع شده بود ولی امروز به حدود ۶۰ خانه جوان رسیده است.

وی اضافه کرد: سقف تسهیلات ازدواج را در ابتدای دولت به ۱۰۰ میلیون ریال رساندیم و امروز به ۱۵۰ میلیون ریال رسید، ۹ تریلیون و ۸۰۰ میلیون ریال نیز در سال ۹۵ تسهیلات ازدواج داده‌ایم.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: دولت در لایحه ۹۷ حدود ۷۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تلفیقی در نظر گرفته تا واحدهای نیمه تمام صنعتی کشور را کامل‌ کنیم.

سلطانی‌فر با اشاره به اهمیت ورزش بانوان تاکید کرد: موفق شدیم در پنج رشته مجوز حضور بین‌المللی بانوان را بگیریم که کار بسیار ارزشمندی بود تا دختران ما بتوانند با حجاب اسلامی در میادین بین‌المللی حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در ورزش همگانی آمارهایی هست که امکان رصد و پایش دارد ولی دقیق نیست، چون متمرکز به فضاهایی است که امکان پایش دارد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: پوشش ورزش همگانی ما حدود ۲۱ درصد مردم است که نسبت به ابتدای کار دولت دو برابر شده و امیدواریم آن را افزایش دهیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: چهار هزار پروژه نیمه تمام در حوزه ورزش و جوانان داریم که نیاز به صد هزار میلیارد ریال بودجه نیاز داریم.

وی افزود: اگر بتوانیم هیئت‌های ورزشی را قدرتمند کنیم می‌توانیم استعدادها را کشف کنیم و مطمئنم در مناطق مختلف کشور استعدادهای زیادی داریم.

انتهای پیام/ج/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *