اخبار شهرستان نایین

وزیر جهاد کشاورزی:دولت ارزانترین ارز را در اختیار صنعت طیور قرار داده و  در تامین ارز برای صنعت مرغداری هیچ محدودیتی وجود ندارد

مرغی که در کشتارگاه‌های مدرن تهیه می‌شود علاوه بر این که عاری از میکروب و باکتری است و بسته‌بندی مرتب و تمیزی دارد وقتی وارد خانه مصرف‌کننده می‌شود آماده طبخ است و دیگر مشکلات پاکسازی مرغ را ندارد.

به گزارش پیام نایین وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به اعتراض تولید کنندگان مرغ که به پایین بودن قیمت عرضه مرغ نسبت به هزینه های بالای تولید آن گلایه داشتند گفت : تعاونی مرغداران نایین، مشکلاتی را مطرح کردند که باید گفت روزی که مرغداران در زمینه قیمت مرغ با مشکلاتی مواجه شدند ما توسط شرکت پشتیبانی امور دام از شما مرغ خریدیم به این دلیل که آن زمان قیمت مرغ به شدت افت کرده بود و ما  مرغ را فقط برای تنظیم بازار و ثابت ماندن قیمت با این شیوه خریداری کردیم. این را هم باید توجه داشت که ما نمی‌توانیم بدون ضابطه هر کاری را انجام دهیم. آن  موقع قیمت مرغ در کشتارگاه ٧۶٠٠ تومان اما در میدان بهمن قیمت ۵۶٠٠ تومان بود. ما به آن قیمت خریدیم تا مرغدار ضرر نکند. درخرداد و تیر ماه، روزانه ١٠٠ تن مرغ خریداری کردیم تا ضرر مرغدار و مصرف‌کننده کمتر شود . این اقدام بسیار سخت بود و فشارهای زیادی را تحمل کردیم. الان هم منتظریم تا درباره قیمت شیر  و مرغ ستاد تنظیم بازار در وزارت صنعت ، معدن و تجارت قیمت‌ها را اعلام کنند. ما به عنوان مسئول تولید دنبال به حداقل رسیدن ضرر تولیدکننده و مصرف‌کننده هستیم. به گفته حجتی اصرار بر این بود که برای نهاده‌ها یارانه گرفته شود. ما نمیتوانیم بدون ضابطه هر کاری را انجام دهیم، تا کنون برای اینکه تولید کننده ضرر نکند، ٢ هزار میلیارد تومان برای یارانه سویا و ذرت هزینه شده است تا این نهاده‌ها گران نشود.

وزیر جهاد کشاورزی، تاکید کرد: از تعاونی مرغداران تقاضا دارم مباحث اقتصادی را به درستی دنبال کند. آنها باید به این موضوع توجه  داشته باشند که چرا جوجه ١٧٠٠ تومانی رومانی را گران‌تر و با قیمت ٢۵٠٠ تا ٢٧٠٠ تومان خریدید و مرغش را در خرداد گرانتر عرضه کردند؟.خود مرغداران ولع داشتند و جوجه را گران خریدند، و همین باعث شد کار تنظیم بازار سخت شود. تنظیم بازار کار ظریف و حساسی است.

براساس این خبر محمود حجتی که در آیین افتتاح مدرنترین کشتارگاه طیور در کوهپایه شرکت کرده بود در آنجا اشاره کرد : مرغی که در کشتارگاه‌های مدرن تهیه می‌شود علاوه بر این که عاری از میکروب و باکتری است و بسته‌بندی مرتب و تمیزی دارد وقتی وارد خانه مصرف‌کننده می‌شود آماده طبخ است و دیگر مشکلات پاکسازی مرغ را ندارد.

مجمود حجتی افزود : قیمت و هزینه تمام شده مرغ‌هایی که در کشتارگاه‌های مدرن تهیه می‌شود نسبت به مرغ‌های فله‌ای کمی بالاتر است اما در  عوض، سلامت محصول نهایی تضمین شده است. او توضیح داد: تسهیلاتی برای توسعه زنجیره‌های واحدهای مرغداری پیش‌بینی شده است.

او اضافه کرد: دولت ارزانترین ارز را در اختیار صنعت طیور قرار داده و  در تامین ارز برای صنعت مرغداری هیچ محدودیتی وجود ندارد و مرغداران کشور تحت هر شرایطی تولید را انجام می دهند.

وی ادامه داد: افزایش منطقی قیمت مرغ با توجه به قیمت تمام شده و هزینه های تولید تحت پیگیری و در دستور کار مراجع مرتبط قرار دارد. صنعت طیور در کشور دارای مزیت نسبی است و به این دلیل، گوشت مرغ تولید شده در ایران نسبت به همه جای دنیا ارزان تر می باشد و این صنعت ارزش افزوده و نقش حیاتی در امنیت غذایی دارد.همچنین برندینگ مواد غذایی نقش مهمی در ارتقای کیفیت و استاندارد محصولات کشاورزی و نیز جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی دارد و می تواند به تولید بازار محور، مشتری پسند و همچنین پایداری تولید بیانجامد.

با دعوت نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی و با حضور وزیر جهاد کشاورزی جلسه بررسی مسایل و مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان نایین در فرمانداری نایین برگزار گردید.
قبل از این جلسه کشتارگاه صنعتی نایین که آماده بهره برداری می باشد مورد بازدید قرار گرفت. همچنین روند لایروبی قنات معاضدیه نیز مورد بازدید وزیر و همراهان و مسدولین شهرستان واقع گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *