اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسیاخبار شهرستان نایینحوادث

پلیس گزارش می دهد: از هتک حیثیت خانمی جوان توسط یکی از نزدیکان تا دستگیری باند فروش خط رند

فردی که در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی یکی از نزدیک ترین اقوام خود کرده و باعث هتک حیثیت و آبروریزی وی شده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ غلامرضا شهریاری افزود: در پی شکایت خانمی جوان به پلیس فتا مبنی بر اینکه فیلم ها و تصاویر شخصی و خانوادگی او در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی منتشر شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: با شکایت این خانم بلافاصله پرونده تشکیل و کارشناسان با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی عامل اصلی این عمل مجرمانه را شناسایی و دستگیر کردند.
شهریاری افزود: متهم که او نیز خانمی جوان از اقوام نزدیک شاکی بود در مواجه با مدارک و مستندات پلیس فتا صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام جویی و هتک حیثیت شاکی به علت اختلافات خانوادگی عنوان کرد.
وی در زمینه انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای مجازی هشدار داد و افزود: این جرم از جمله جرایمی است که قانون گذار برای آن مجازات ویژه ای را در نظر گرفته است.
شهریاری به شهروندان بویژه خانم های جوان که بیشترین قربانیان هتک حیثیت در فضای مجازی هستند، توصیه کرد، مراقب اطلاعات شخصی و محرمانه خود باشند و به هیچ عنوان فیلم و تصاویر خصوصی خود را در اختیار دیگران حتی نزدیکترین اقوام خود قرار ندهند و اجازه فیلم برداری و عکس برداری از میهمانی ها و مجالس خصوصی خود را نیز به دیگران ندهند.

** کلاهبرداری یک میلیارد ریالی به بهانه فروش خط رند
رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری باند کلاهبرداری فروش خط رند در شیراز خبر داد.
سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: در چند روز گذشته چندین پرونده به پلیس فتا ارجاء شده که همگی آن ها با موضوع فروش خط رند و کلاهبرداری با استفاده از این روش بود.
وی ادامه داد: کلاهبرداران با استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی همچون طراحی سایت فروش، پیامک و سایت های تبلیغاتی اقدام به جذب مشتریان خود می کردند و پس از دریافت هزینه های کلان از این مالباختگان خط هایی را برای این افراد ارسال می کردند که در بازار هزینه بسیار پایینی دارد و به هیچ وجه جزء خطوط رند محسوب نمی شود.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: کلاهبرداران پس از دریافت هزینه و ارسال خطوط معمولی از پاسخ دادن به تلفن های مشتریان امتناء می ورزیدند و گاها با بی احترامی نسبت به این افراد از آن ها می خواستند که دیگر با این شماره ها تماس نگیرند.
حسینی ادامه داد: با بررسی های فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس فتا متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و برای تکمیل پرونده به این پلیس انتقال یافتند.
وی گفت: این کلاهبرداران که سه نفر بودند حدود یکصد میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده اند و به محض مواجهه با پلیس به جرم خود اقرار کردند و شروع به بازپرداخت مبالغ دریافتی از مالباختگان کردند.

**اخاذی تلگرامی از دختر شهریاری،با دخالت پلیس فتا پایان یافت
رئیس پلیس فتا غرب تهران از دستگیری فردی به جرم اخاذی تلگرامی از دختری در شهریار خبر داد.
سرهنگ اصغر باقریان گفت: با مراجعه خانمی و طرح شکایتی مبنی بر اخاذی تلگرامی، پرونده ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی در گفته های خود اشاره کرد با فردی در شبکه اجتماعی تلگرام آشنا شده و توسط این فرد اغفال شده و تصاویر خصوصی اش را برای او ارسال کرده است.
باقریان افزود: شاکی در ادامه اظهارات خود مدعی شد فرد ناشناس پس از گذشت مدتی،او را به انتشار تصاویر خصوصی اش تهدید و اقدام به اخاذی و باج خواهی از او کرده است.
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: با تایید صحت اظهارات شاکی توسط پلیس،متهم در زمان کوتاهی شناسایی و به پلیس احضار شد.
باقریان ادامه داد: متهم زمانی که با اسناد پلیس روبه رو شد،ناگزیر به جرم خود اقرار کرده و انگیزه خود از تهدید شاکی را کسب منافع مالی عنوان کرد و در نهایت این پرونده به مرجع قضایی ارجاع شد.

** مراقب حساب کاربری اینستا گرام خود باشید
رئیس پلیس فتا ایلام در خصوص امنیت حساب کاربری اینستاگرام هشدار داد.
سرگرد علی عباسی کسانی اظهار داشت: امروزه شبکه های اجتماعی بیشترین مخاطبان در فضای سایبر را به خود اختصاص داده اندکه بیشترین طیف استفاده از این برنامه ها را در بین خانواده ها ، نوجوانان و جوانان است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین آسیب ها و چالش های شبکه های اجتماعی موبایل، آسیب پذیری هایی است که هر روزه در مورد آن بحث می شود.
عباسی با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی اینستاگرام ازمحبوبیت بالایی در بین کاربران ایرانی برخوردار است،گفت: کاربران به این شبکه ها به عنوان حریم خصوصی نگاه نداشته باشند چرا که دسترسی به آن ها برای افراد کلاهبردار آسان است.
این مقام انتظامی گفت: اخیرا صفحاتی تحت عنوان دنبال کنندگان یا Follower هایمان را افزایش دهیم؟ اقدام به ایجاد صفحات جعلی و فیشینگ می کنند.
وی گفت: کاربران اینستاگرام به خاطر افزایش Rank بازدید به اینگونه صفحات مراجعه می نمایند که با گرفتن نام کاربردی و رمز عبور افراد اقدام به سوء استفاده از حساب کاربری اینستاگرام افراد می کند.
رئیس پلیس فتا به کاربران فضای سایبر به خصوص شبکه های اجتماعی توصیه کرد، به تبلیغات در فضای سایبر توجه نکنند و در زمان مناسب نسبت به اعمال تنظیمات امنیتی حساب کاربری خود اقدام کنند.

**کشف ۳۸ هزار عدد انواع موادمحترقه در ارومیه
رئیس پلیس آگاهی استان از کشف ۳۸ هزار و ۲۶۸ عدد مواد محترقه خبر داد.
سرهنگ سامان غنی زاده گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی موادمحترقه توسط فردی در شهرستان ارومیه ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس شهرستان قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس ، محل مورد نظر را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی اقدام به بازرسی کردند.
غنی زاده تصریح کرد : در بازرسی انجام شده ، ۳۸ هزار و ۲۶۸ عدد انواع موادمحترقه کشف و برابر اعلام کارشناسان مربوطه ، ارزش تقریبی کالای مکشوفه ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
رئیس پلیس آگاهی استان افزود: در این راستا دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *