اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار فرهنگی

پنج هزار شهید ورزشکار در کشور شناسایی شده اند

به گزارش خبرنگار ایرنا مسعود امینی روز سه شنبه در اولین یادواره ۲۷۰ شهید ورزشکار استان گلستان و ۱۰۰ شهید ورزشکار شهر گرگان اظهار کرد: همچنین با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران کشور آثار، مدال های قهرمانی، مدارک ورزشی و مدارک شناسایی مانند شناسنامه این شهدا نیز جمع آوری شده است.
وی بیان کرد: توجه ویژه به معرفی و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا یکی از برنامه های محوری و دائمی وزارت ورزش و ادارات کل استانی است و به عنوان نمونه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۷۰ یادواره شهدای ورزشکار در استان های کشور برگزار شده است.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان افزود: عظمت، ایثار و جانفشانی و شجاعت شهدا بر کسی پوشیده نبوده و نظام اسلامی ایران همواره به آن ها می بالد.
امینی شهدا را سرمایه گرانقدر انقلاب و ایران اسلامی دانست و گفت: شهدا با نثار خونشان درخت انقلاب را آبیاری کردند و امروز به برکت ایثارگری شهیدان این کشور بر قله افتخار ایستاده و در دنیا شناخته شده است.
وی در ادامه به موضوع حجاب بانوان ورزشکار ایرانی در میادین بین المللی پرداخت و گفت: اگر چه ابتدا دختران ورزشکار ایرانی با دشواری های زیادی برای راضی کردن فدراسیون های جهانی در پذیرش حجاب مواجه بودند، اما در سال های اخیر پوشش اسلامی فقط مختص دختران ایرانی نیست و بسیاری از زنان ورزشکار کشورهای اسلامی با این پوشش در مسابقات ورزشی حاضر می شوند.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از زیباترین، مهیج ترین و اثرگذارترین عرصه های بین المللی، میدان رقابت های ورزشی است که زنان محجبه ایرانی توانسته اند با حضور مقتدرانه خود در رشته های مختلف ورزشی پیام اقتدار، استقلال و آزادی زنان مسلمان را که حیا را با هویت خود گره زده اند به جهانیان عرضه می کنند.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور هم در این یادواره گفت: برگزاری یادواره شهدا در ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از عمق و اثرگذاری بالایی برخوردار است و می تواند اشاعه گر این فرهنگ میان مردم به ویژه نسل جوان باشد.
سردار کاظم یزدانی افزود: شهدا با اهدای خون پاک خود زمینه پیشرفت کشور را فراهم کردند و حفظ راه شهدا و پاسداری از خون آنان وظیفه همه آحاد ملت ایران اسلامی است.
یادواره شهدای ورزشکار استان گلستان با هدف تقویت هویت ایرانی و اسلامی در ورزشکاران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه هیات رزمندگان گرگان برگزار شد.
برپایی نمایشگاه عکس شهدای ورزشکار دفاع مقدس، ایجاد نمایشگاه تونل خاطرات و خاطره گویی از دیگر برنامه های جنبی این یادواره بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *