اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار علمیاخبار فرهنگی

پوربافرانی،دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: رابطه پزشک و بیمار در همه جهات، اولین اولویت ما است و آن چیزی که در کمیسیون بر آن تاکید شده بحث راهنماهای بالینی است

به گزارش پیام نایین نقل ازخبرگزاری خانه ملت، برنامه “گفت و گوی اجتماعی” رادیو گفت و گو با موضوع روابط پزشک و بیمار؛ روابط مالی و اخلاقی پزشک و بیمار و با حضور دکتر عباسعلی پوربافرانی دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

عباسعلی 3

نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت رعایت گاردلاین (راهنمای بالینی) در حوزه پزشکی گفت: در راهنمای بالینی مشخص کرده که پزشک چه روندی را برای ویزیت بیمار، تجویز دارو، تجویز خدمات پارا کلینیکی باید انجام دهد. ولی متاسفانه اشکال اساسی این است که ما در این زمینه مشکل داریم و اگر این موضوع حل شود بسیاری از موارد قطعا حل خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در خصوص زمان ویزیت بیماران توسط پزشکان ابراز داشت: اخیرا محدودیت های بیمه ای برای متخصصین ایجاد شده که تعداد ویزیت بر اساس آن ساعت و زمانی که با پزشک قراردادی منعقد می شود آن محدوده را تعیین می کنند. یعنی اگر پزشکی در این مقطع، بیش از اندازه ای که رعایت آن استاندارد ها باید بشود، بیمار ویزیت کند عملا بیمه آن مبلغ را در واحدهایی که امکان کنترل حضور و غیاب پزشک وجود داشته باشد، تعهد نمی کند.

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص اقدامات کمیسیون بهداشت مجلس در این موارد گفت: در مدت اخیر بحث راهنماهای بالینی در کمیسیون مطرح و بر آن تاکید شده است. رابطه بین پزشک و بیمار در همه جهات، اولین اولویت ما است و آن چیزی که در کمیسیون بر آن تاکید شده بحث راهنماهای بالینی است. اگر این نهادینه بشود بسیاری از مسایلی که در حوزه رابطه پزشک و بیمار است قطعا جامه عمل می پوشاند.

به گزارش رادیو گفت و گو، نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، به معضل زیر میزی اشاره کرد و اظهار داشت: اساسا ما تعرفه ای را چه در حوزه درمان بخش خصوصی و چه در بخش دولتی داریم. عملا در بخش دولتی، پزشک هیچ ارتباط مالی نباید با بیمار داشته باشد چون بیمار عملا از طریق سیستم هایی که در پذیرش و صندوق بیمارستان وجود دارد این کارها را انجام می دهد. البته در بخش خصوصی به این شکل است ولی ممکن است در مطب یا از طریق منشی درخواست زیرمیزی کنند. ولی اگر از پزشکی شکایت شود قطعا رسیدگی خواهد شد و بسته به نوع تخلف مجازات های مختلفی دارد./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *