اخبار ایران

پوربافرانی: ضعف سیستم بانکی در ارائه وام های اشتغالزایی/بانک ها در تشکیل پرونده متقاضیان وام سخت گیری می کنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،گفت:در سال ۹۷ در مقابل افزایش محدود حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان، قیمت بسیاری از کالاها با رشد شدیدی روبرو شده است.

عباسعلی پوربافرانی

به گزارش پیام نایین،عباسعلی پوربافرانی  با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت اقتصادی خانوارهای کارگری، گفت:قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی  برای اشتغال روستاییان در اجرا روند مناسبی را طی نمی کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: براساس مصوبه قانونی مبنی بر برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان باید بانک ها نیز معادل ریالی این میزان منابع را برای ارائه وام های با سود مناسب در نظر می گرفتند.

نماینده مردم نایین  وخور بیابانک درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد:متاسفانه عملکرد بانک ها در زمینه ارائه وام های اشتغالزایی و کارآفرینی  مناسب نیست و سخت گیری در مرحله تشکیل پرونده وام های اشتغالزایی وجود دارد که باید به این بحث رسیدگی شود.

پوربافرانی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:علاوه بر ضعف بانک ها در ارائه وام های اشتغالزایی، مردم و اقشار کارگری، کارمندی و بازنشستگان در ملاقات های مردمی از گرانی ها گلایه دارند چرا که در سال ۹۷ در مقابل افزایش محدود حقوق ها، قیمت بسیاری از کالا با رشد شدیدی روبرو شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:علی رغم تاکید مجلس بر همسان سازی حقوق بازنشستگان، باید پذیرفت با روند افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری بعید به نظر می رسد که در پایان برنامه ششم توسعه به هدف همسان سازی حقوق ها، دست یابیم.

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *