اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار فرهنگیحوادث

پیکر معلم فداکار تشییع شد

ایرنا- پیکر ‘حمیدرضا گنگوزهی’، معلم فداکار مدرسه شهید رحیمی روستای نوکجو از توابع روتک خاش، روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی تشییع و به خاک سپرده شد.

 Payamnaein.ir http://telegram.me/mafakhernaein

به گزارش ایرنا، معلم فداكار مدرسه شهید رحیمی روستای نوكجو شهرستان خاش دیروز با ایثار جان خود، سه دانش آموز مدرسه را از ماندن در زیر آوار و مرگ حتمی نجات داد.
این معلم ایثارگر هنگام وزش گردباد متوجه شد كه دیوار مجاور مدرسه كه سه دانش آموز در جوار آن قرار گرفته اند به دلیل بارش روزهای گذشته در حال فروریختن است، كه بلادرنگ اقدام به نجات دانش آموزان كرده و بعد از نجات آنان، خود گرفتار آوار شده و جان بر سر این كار گذاشت.
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در آیین تشییع این معلم فداكار، ضمن ابلاغ پیام همدردی استاندار، گفت: ایثار این معلم فداكار، افتخاری ملی برای خانواده آن مرحوم و مردم این منطقه است.
علی اصغر جمشیدنژاد افزود: مردم منطقه مرزی خاش تاثیر اقدام جوانمردانه این معلم فداكار را در آینده بیشتر حس می كنند و ایران اسلامی به وجود چنین افراد ارزشمندی به خود می بالد.
مدیركل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز با تجلیل از اقدام جوانمردانه مرحوم گنگوزهی گفت: انتظار ما از اصحاب قلم و رسانه این است كه اقدام این فرهنگی فداكار را چنانكه حق اوست در عرصه ملی، جهانی و بین المللی انتشار دهند.
علیرضا نخعی اظهار كرد: آموزش و پرورش استان برای حفظ یاد و نام این معلم دلسوز و فداكار در نخستین اقدام، مدرسه ای را كه آن مرحوم در آن خدمت می كرد، به نام وی ثبت می كند.
منتخب مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خانواده این معلم فداكار شایسته تجلیل و دریافت نشان ایثار هستند.
علی كرد اظهار داشت: باید به خانوده این مرحوم تبریك گفت كه چنین فرزند رشید و نوعدوستی را تربیت كرده و به جامعه تحویل داده است.
وی اظهار داشت: داشتن روحیه گذشت و فداكاری شایسته انسانهای مومن، دلسوز، شجاع و غیور است كه برای نفع رسانی به همنوعان از جان و مال خود می گذرند.
شهرستان خاش در ۱۸۵ كیلومتری جنوب زاهدان، مركز استان سیستان و بلوچستان واقع است.
/۵۱۳۲/۸۰۰۵ / ۶۰۸۱/۷۳۱۰

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *