اخبار ایرانخانواده شهدا وایثارگران

پیکر ۱۴ شهید سال های دفاع مقدس در اصفهان تشییع شد

اصفهان – ایرنا- پیکر مطهر ۱۴ شهید سال های دفاع مقدس عصر دوشنبه با حضور آحاد مردم شهیدپرور اصفهان تشییع شد.

به گزارش پیام نایین نقل از  ایرنا، یک استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: شهدا دِین خود را به اسلام ادا و در سخت ترین شرایط و صحنه ها حضور پیدا کردند.
حجت الاسلام والمسلمین روح الله ترابی نسب افزود: شهدا و خانواده آنها دِین خود را به نظام اسلامی ادا کرده اند و اکنون نوبت مسئولان است.
وی گفت: در زمان جنگ در حالی که دولت و بسیاری از مردم تمام داشته خود را برای حفظ مرزها به کار گرفته بودند، عده ای بدنبال زراندوزی و احتکار مایحتاج مردم بوده و کاری به جنگ نداشتند و در جبهه دشمن می جنگیدند و رویاروی مردم ایستاده بودند.
وی افزود: شهدا از مسوولان نظام اسلامی انتظار دارند تا در همه امور مراقب حق الناس و حقوق بیت المال باشند.
مراسم تشییع پیکر شهدای تاره تفحص شده سال های دفاع مقدس از میدان رهنان اصفهان آغاز و سپس از مسیر خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی (کهندژ)، خیابان قدس و خیابان آتشگاه به سمت مسجد النبی(ص) در میدان بهار برگزار شد.
در این مراسم آحاد مردم با سردادن شعارهای چون ‘حسین حسین شعارماست… شهادت افتخار ماست’،’خونی که در رگ ماست….هدیه به رهبر ماست’، ‘مرگ بر آمریکا’، ‘مرگ بر اسرائیل’، ‘مرگ بر منافق’ بر ادامه راه شهدا تاکید کردند.
بسیاری از هیات های مذهبی در طول مسیر تشییع پیکر شهدا، ایستگاه های صلواتی خودجوش راه اندازی و از تشییع کنندگان پذیرایی می کردند.
از مجموع ۱۴ شهید تشییع شده، هویت پنج شهید شناسایی شده که یک شهید از اصفهان، ۲ شهید از نجف آباد، یک شهید از فلاورجان و یک شهید از شهرضاست که برای خاکسپاری به این شهرستان ها منتقل خواهند شد.
شب های گذشته برنامه وداع با شهدا با حضور پیکرهای مطهر برخی از شهیدان در تعدادی از هیات مذهبی شهر اصفهان نیز برگزار شد.
شهیدان تازه شناسایی شده شامل اکبر صیادی از اصفهان در عملیات رمضان، حسین قاسمی از فلاورجان در عملیات محرم، مهدی شریعتی از نجف‌آباد در عملیات رمضان، غلامرضا مهدیه از نجف‌آباد در منطقه عملیاتی فاو و نبی‌الله محسنی از شهرضا در عملیات محرم پنج هستند.
استان اصفهان علاوه بر ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید که تقدیم انقلاب اسلامی کرده، دارای ۵۰ هزار جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و یکهزار مفقودالاثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *