اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار سیاسیاخبار علمیاخبار فرهنگیورزشی

کارشناس داوری فوتبال گفت: در ۶ بازی از ۸ مسابقه لیگ برتر داوران نتیجه بازی را تغییر دادند!/ در کلاس داوری به جای فوتبال، هندبال آموزش داده شده است!

خسروی در گفت‌وگو با فارس:

در ۶ بازی از ۸ مسابقه لیگ برتر داوران نتیجه بازی را تغییر دادند!/ در کلاس داوری به جای فوتبال، هندبال آموزش داده شده است!

خبرگزاری فارس: در ۶ بازی از ۸ مسابقه لیگ برتر داوران نتیجه بازی را تغییر دادند!/ در کلاس داوری به جای فوتبال، هندبال آموزش داده شده است!

کارشناس داوری فوتبال گفت: در هفته هجدهم لیگ برتر در ۶ بازی از ۸ مسابقه اشتباهات داوری در نتایج تأثیرگذار بوده که فاجعه است.

علی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت قضاوت داوران در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال گفت: شب گذشته در برنامه تلویزیونی هم دیدیم که حسن نوشه‌ور داور قدیمی و بین‌المللی فوتبال با کارشناسی‌هایش اعلام کرد در ۶ بازی از ۸ مسابقه هفته هجدهم اشتباهات داوری در نتایج بازی‌ها تاثیرگذار بوده است در واقع من باید بگویم آفتاب آمد دلیل آفتاب، ظاهراً در کلاس آموزشی داوران در نیم‌فصل که در جزیره کیش برگزار شد مدرس گمنام اروپایی به داوران فوتبال ما به جای مسائل داوری فوتبال، هندبال آموزش داده است.

وی افزود: در این هفته ۲ پنالتی در بازی پارس جنوبی، ۲ پنالتی در بازی پرسپولیس، یک پنالتی در بازی نفت آبادان و یک پنالتی در بازی با فولاد به جهت عدم تشخیص صحیح داور از قانون ۱۲ داوری اعلام نشد، ظاهراً داوران ما فوتبال را با هندبال مخلوط کرده‌اند و در آن خطای بی‌احتیاطی و بی‌ملاحظگی را تشخیص نداده‌اند. مدرس گمنام اروپایی در نیم‌فصل نتوانسته به اندازه کافی به داوران فوتبال ما آموزش مناسبی داشته باشند که اکنون اثرات کلاس کیش را در نیم‌فصل دوم ببینیم. متأسفانه حتی داوران ما اعتماد به نفس و تمرکز لازم را هم ندارند و در اکثر جای‌گیری‌هایشان هم با وجود آمادگی بدنی، مرتکب اشتباه می‌شوند.

خسروی با اشاره به شرایط کمک داوران اعلام کرد: برخی از کمک داوران هم با وجود آنکه از سیستم رادیویی چند میلیون تومانی استفاده می‌کنند اما چون در نیم‌فصل اول برخی کمک‌داوران به اشتباه اعلام نظر کرده‌اند اکنون جرأت اعلام نظر را ندارند.

خسروی افزود: اشتباه داوران در ۶ بازی از ۸ بازی در دور برگشت یک فاجعه است و در واقع یک بحران داوری را ما در این هفته شاهد بودیم، تیم‌ها اکنون چشمشان به عدالت داوری است. جناب آقای ساکت و آقای تاج من به عنوان یک پیشکسوت داوری نه به دنبال نفع شخصی، نه نظارت داوری و نه حتی اعزام به خارج هستم، علاقه‌ای هم به همکاری با کارگروه شما ندارم اما فشار مردم و طرفداران فوتبال روی صاحب‌نظران داوری زیاد است به طوری که من به دلیل بیماری روز جمعه نتوانستم بازی‌های پخش مستقیم را ببینم اما مدام مورد سوال هواداران قرار گرفتم که چرا در مورد اشتباهات داوری در این هفته صحبتی نمی‌کنم.

وی افزود: اگر قرار است اظهار نظر من و امثال من باعث حذف از سیستم داوری کشور شود ما این دوری از داوری را استقبال می‌کنیم، ما به نظر مردم بیشتر اهمیت می‌دهیم، ضمناً این را هم باید بگویم که داوران چهارم هم وظایف خودشان را فراموش کرده‌اند و به جای آنکه در کنار زمین به صورت مخفیانه به داور علامت بدهند گاهی در کنار زمین به طور آشکارا به داور علامت می‌دهند و حتی تمرکز داور را به هم می‌زنند.

خسروی در مورد بیانیه داوران تهرانی عنوان کرد: بسیاری از داوران از استان‌های دیگر می‌خواهند از داوران تهرانی حمایت کنند و حتی اکنون داوران کرمانی دست به اعتصاب زده‌اند زیرا خواهان توجه و رسیدگی بیشتر مسئولان داوری به خواسته‌های به حقشان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *