اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار شهرستان ناییناخبار علمی

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: مردم در ساعت های شدت تابش نور آفتاب در معرض نور خورشید قرار نگیرند

اصفهانی ها در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرند

اصفهان- ایرنا- کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: مردم در ساعت های شدت تابش نور آفتاب در معرض نور خورشید قرار نگیرند.

به گزارش پیام نایین،حجت الله علی عسگریان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا به مردم استان اصفهان توصیه کرد که تا حد امکان در ساعات بعد از ظهر از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنند.
به گفته کارشناسان در این روزهای گرم تابستانی افزایش اشعه ماوراء بنفش در شهر اصفهان سلامتی شهروندان را به خطر می اندازد و بدین سبب مردم هنگام تردد در معابر و فضاهای باز در حد امکان از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید اجتناب کنند.
کارشناس اداره هواشناسی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه تا سه روز آینده آسمان در اکثر مناطق استان اصفهان بصورت صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می شود افزود:در طول این مدت آسمان استان اصفهان بصورت صاف تا قسمتی ابری و هوا همچنان گرم است.
علی عسگریان با بیان اینکه تا سه روز آینده تغییرات دمایی چندانی در استان نخواهیم داشت گفت: هم اینک آسمان صاف و در برخی از مناطق کمی ابری است و صبح امروز در مناطق مرکزی و بعضی از مناطق غربی و شرقی استان غبار صبحگاهی گزارش شد.
وی گفت: صبح امروز دید افقی در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به چهار کیلومتر رسید .
علی عسگریان افزود: دمای فعلی شهر اصفهان ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته یک درجه سانتیگراد گرمتر شده است.
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای هوای اصفهان در گرمترین ساعات روز گذشته به ۳۹ درجه سانتیگراد رسید.
وی افزود: خوروبیابانک با ۴۲ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین و بویین و میاندشت با ۱۳ درجه سانتیگراد بعنوان خنک ترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.
شاخص UVیک مقیاس تابشی اریتما ۱به معنی التهاب پوست ناشی از قرمز شدن آن بواسطه آفتاب سوختگی است.’
‘تابش ماوراء بنفش خورشید به سه بخش مجزا تفکیک می شود که به ترتیب با افزایش انرژی شامل طول موج های زیرهستند:
UV-C: (200-280NM) وUV-B: (280-320NM) ،UV-A: (320-400NM) UV-Cبطور بالقوه خطرناکترین نوع انرژی محسوب می شود که خوشبختانه بطور فزاینده توسط اوزن استراتوسفرجذب می شود اما تابش UV-Bو UV-Aبه ترتیب ۶و ۹۴درصد به سطح زمین می رسند که قابلیت صدمات بیولوژیکی آنها به ترتیب ۸۳و ۱۷درصد است.’

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *