اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار عمومیاخبار فرهنگی

تردد روزانه در جاده هراز یکی از پرترافیک ترین محورهای کشور در مازندران به مدت ۴ روز ( از امروز شنبه ۱۷ تا ۲۱ تیرماه) ممنوع شد

تردد روزانه در هراز ممنوع شد

ساری-ایرنا- تردد روزانه در جاده هراز یکی از پرترافیک ترین محورهای کشور در مازندران به مدت ۴ روز ( از امروز شنبه ۱۷ تا ۲۱ تیرماه) ممنوع شد.

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل و راهداری مازندران گفت که براساس برنامه ریزی جاده هراز در روزهای شنبه، یکشنبه؛ دوشنبه و سه شنبه ۱۷ تا ۲۰ تیرماه از ساعت ۶ بامداد تا ۱۸ عصر بسته است.
عباسعلی نجفی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : همچنین انسداد این محور برای روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه نیز از ساعت ۶ بامداد تا ساعت ۱۲ ادامه می یابد.
وی دلیل انسداد جاده هراز را اجرای طرح ایمن سازی و ترانشه برداری در محدود پیچ ابتهاج اعلام کرد.
نجفی گفت که رانندگان می توانند از جاده سوادکوه و کندوان به عنوان محورهای جایگزین در ساعاتی که هراز بسته است، برای تردد به پایتخت و شهرهای دیگر استفاده کنند.
محور هراز یکی از پرترافیک ترین محورهای مازندران(آمل- تهران) است که به دلیل مسافت کوتاهش نسبت به سایر محورهای چون سوادکوه و کندوان به تهران بیشترین تردد خودرویی را در سطح کشور دارد.
روزانه در این محوربه طور میانگین ۴۰ هزار دستگاه خودرو تردد می کنند و همساله در بهار و تابستان برای جلوگیری از ریزش احتمال سنگ از کوههای اطراف طرح ترانشه برداری اجرایی می شود.
در سال های اخیر چندین دستگاه خودرو به دلیل ریزش سنگ از کوههای اطراف جاده هراز خسارت دیدند و تعدادی از مسافران نیز در این حوادث جان باختند.
مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *