اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار جهاناخبار سیاسی

با حضور وزیر دفاع سامانه ‌پیشرفته راداری «آفاق» رونمایی شد/ رصد شناورها در فاصله ۲۰۰کیلومتری

رصد شناورها در فاصله ۲۰۰کیلومتری

خبرگزاری فارس: سامانه ‌پیشرفته راداری «آفاق» رونمایی شد/ رصد شناورها در فاصله 200کیلومتری

سامانه ‌پیشرفته راداری آفاق با قابلیت رصد شناورها در برد ۲۰۰ کیلومتر رونمایی شد.

به گزارش  فارس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ‌امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از سامانه راداری آفاق، در تشریح این دستاورد مهم‌ دفاعی اظهار داشت:  با تلاش و مجاهدت متخصصان افتخارآفرین صاشیراز وابسته به شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع امروز شاهد رونمایی از سامانه ‌پیشرفته راداری آفاق هستیم.

وی با بیان اینکه رادار مراقبت ساحلی، قابلیت رصد شناورها تا برد ۲۰۰ کیلومتر را دارد، افزود: سامانه ‌پیشرفته راداری آفاق می‌تواند اهداف هو‌ایی را نیز شکار کند.

وزیر دفاع قابلیت تحرک‌پذیری مناسب و برخورداری از توانمندی‌‌های ضدجنگ الکترونیک را از دیگر ویژگی‌های این سامانه راداری پیشرفته بر شمرد و اظهار داشت: رادار آفاق می‌تواند همزمان ۱۰۰ هدف شناوری ر‌ا مورد پایش و ردگیری قرار دهد.

امیر حاتمی با اشاره به اینکه این رادار می‌تواند در مراقبت و گشت ساحلی نیروی انتظامی کاربرد و نقش برجسته‌ای داشته باشد، تصریح کرد: مجموعه صنایع الکترونیک ایران و همچنین صنایع الکترونیک شیراز به عنوان بخشی از صنایع مهم دفاعی کشور در سه دهه اخیر در زمینه تحقیقات و تولید محصولات و سامانه‌های دفاعی کشور درخشش خوبی داشته است.

وی تکیه بر الطاف خداوندی، توجهات حضرت ولی عصر (عج) و هدایت‌های حکیمانه و راهبردی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) را رمز موفقت متخصصان صنعت دفاعی دانست و اظهار داشت: ایثار و مقاومت، پویایی، پایداری، ابتکار و خلاقیت و تلاش و مجاهدت مردم و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس گنجینه ‌پایان‌ناپذیری است که می‌توان با پشتوانه آن کشور را در حوزه‌های مختلف و متنوع به سمت خود اتکایی و پیشرفت و تعالی سوق داد.‌

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: این دستاوردها که از سطح بالای فناوری روز جهان برخوردار‌ند، در شرایط تحریم‌های سخت دشمنان ملت ایران و با بهره‌گیری از توان تخصصی صنایع دفاعی کشور و دانشگاه‌ها  و شرکت‌های فناوری داخلی (شبکه همکاران )به دست آمده که بیانگر این است که هیچ سدی جلودار عزم و اراده ملت در حوزه دفاعی نخواهد بود.

امیر حاتمی در پایان به ثمر نشستن این دستاوردهای ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا و ملت شریف ایران تبریک گفت و از همه متخصصان و مدیران سختکوشی که در تحقق آنها ایفای نقش کردند تشکر و قدردانی کرد.

وزیر دفاع همچنین از پروژه‌ها و سامانه‌های تحقیقاتی شامل سامانه‌های مختلف راداری در زمینه هدایت و کنترل آتش و تصویربرداری راداری، سامانه‌های هدایت و ناوبری شناوری وایستگاهی فرودگاهی، سامانه‌های سوناری کشف و شناسایی مین‌های دریایی و ارتباط سطحی و زیرسطحی و سامانه‌ها‌ی مختلف جنگالی در حوزه جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات و‌ اخلالگرهای راداری بازدید کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *