اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار شهرستان ناییناخبار علمیاخبار فرهنگی

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نایین، گفت: بازسازی و مرمت قنات آشتیان چوپانان و قنات حنفش محمدیه نایین با هزینه ای افزون بر ۳۰۰ میلیون ریال انجام شد

قنات آشتیان و قنات حنفش نایین با۳۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات ملی مرمت شد

اصفهان-ایرنا- مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نایین، گفت: بازسازی و مرمت قنات آشتیان چوپانان و قنات حنفش محمدیه نایین با هزینه ای افزون بر ۳۰۰ میلیون ریال اعتبارات ملی انجام شد.

به گزارش ایرنا، ‘ احمد باقریان نایینی ‘ روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: برای هریک از این قنات ها ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.
وی بدون اشاره به محل تامین اعتبارات هزینه شده برای مرمت و بازسازی این ۲ رشته قنات گفت: عملیات مرمت و بازسازی این قنات ها با تلاش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نایین و با مشارکت کشاورزان و ساکنان روستاهای آشتیان چوپانان و حفنش محمدیه این شهرستان انجام شد.
وی افزود: خوشبختانه آب این قنات ها جاری شده و خوشحالی کشاورزان، باغداران و منطقه را در پی داشته است.
باقریان افزود: با توجه به خشکسالی های پی در پی و کاهش نزولات جوی در سال های اخیر مرمت و بازسازی این ۲ رشته قنات در حفظ و پایداری آبدهی قنات های یاد شده، نقش موثری دارد.
نایین با ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین شهرستان استان اصفهان است و با میانگین ۱۰۰ میلیمتر بارندگی در سال یکی از مناطق خشک استان محسوب می شود.
منابع تأمین آب کشاورزی شهرستان نایین شامل ۵۸۲ رشته قنات و ۹۰حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق است که سطح کشت حدود سه هزار و ۷۰۰ هکتار و آیش یکهزار هکتار را تحت پوشش قرار می دهد.
روستای چوپانان در۱۹۰کیلومتری نایین و شهرستان نایین با بیش از ۳۹ هزار نفر جمعیت در۱۴۰کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت ۷۱۳۶ /خبرنگار نایین حسین فرزانیان محمدی – انتشار: سلطانمرادی

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *