اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار علمیاخبار فرهنگی

استاندار اصفهان: فرش نایین باید بار دیگر جایگاه جهانی خود را به دست آورد

به گزارش وب سایت خبری پیام نایین نقل از ایرنا – استاندار اصفهان تاکید کرد: صنعت فرش دستی نایین از جایگاه جهانی برخوردار بوده است و باید با استفاده از فرصت های بین المللی بوجود آمده برای کشورمان پس از اجرایی شدن برجام، موقعیت جهانی خود را بار دیگر به دست آورد.

به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده در شورای اداری شهرستان نایین تصریح کرد: شهرستان نایین افزون بر صنعت فرش، به دلیل قدمت تاریخی از ظرفیت های خوبی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است و باید برای بهره برداری از این ظرفیت ها برنامه ریزی کرد.
وی با تقدیر از راه ‌اندازی کارگاه ‌های متمرکز قالی بافی در شهر نایین گفت: باید با توسعه این کارگاه ‌ها در شهرهای دیگر شهرستان و دهستان ‌ها افزون بر اشتغالزایی، زمینه تقویت اقتصاد این شهرستان را فراهم کرد.
استاندار اصفهان اضافه کرد: با توسعه صنعت فرش نایین و فراهم نمودن زمینه صادرات این کالا باید جایگاه فرش این شهرستان که از قدمت زیادی برخوردار است را در سطح جهان بازآفرینی کرد.
وی اظهارکرد: کارگاه ‌های فرش دستباف نایین می تواند بگونه ای طراحی شود که افزون بر فعالیت های تخصصی و احیای دوباره برند فرش نایین در جهان، در زمینه جذب گردشگران خارجی به این خطه نقش آفرینی کند.
مهرعلیزاده تصریح کرد: شهرستان نایین طی یک دهه اخیر نتوانسته است همگام با کشور، پیشرفت داشته باشد و این باعث رشد مهاجرت از این شهرستان شده است .
وی با اشاره به اینکه سند آمایش استان براساس برش شهرستانی تدوین شده است، بیان کرد: در این راستا باید در شهرستان نایین کارهای بیشتری انجام شود.
استاندار اصفهان جذب سرمایه گذاری برای اجرای طرح های عمرانی و برنامه های اشتغالزایی را از برنامه های مهم مدیریت استان در دوره جدید بیان کرد و گفت: در شرایط کنونی دیگر قابل تحمل نیست که سرمایه‌گذار بخش خصوصی به عنوان موتور محرک اصلی اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی در انجام فرآیندهای اداری استان اصفهان معطل و ناامید شود.
وی با اشاره به اینکه برای جذب سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم، گفت: همه مدیران باید فرآیندهای اداری مورد نیاز برای صدور مجوز و پاسخ های استعلامی جهت طرح های سرمایه گذاری را کمتر از ۱۵ روز انجام دهند.
مهرعلیزاده گفت: چنانچه انجام فرآیندهای اداری در این استان بیش از ۱۵ روز بطول انجامید مردم به دفتر بنده مراجعه و موضوع را مطالبه و پیگیری کنند.
وی بار دیگر بر حذف بروکراسی اداری در استان اصفهان تاکید کرد و گفت: یک مدیر باید در چارچوب اختیارات خود بطور کامل عمل و سعی کند به نحو مطلوب پاسخ مردم را در کوتاهترین زمان ممکن بدهد.
استاندار اصفهان اظهارکرد: معطل کردن کار مردم از نظر شرعی و عرفی درست نیست و از نظر قانونی نیز مجاز نمی باشد بنابراین درصورت کوتاهی، به شدت با مدیر مربوطه برخورد می ‌شود.
مهرعلیزاده در ادامه سخنان خود بر حفاظ اشتغال های موجود تاکید کرد و از مسئولان شهرستان نایین خواست کارگاه هایی را که برای ادامه فعالیت خود با مشکلات مالی مواجه شده اند برای بررسی مشکلات به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید معرفی کنند.
وی اشتغالزایی در روستاها را مورد تاکید قرار داد و گفت: اشتغال روستایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
استاندار اصفهان از سرمایه گذاران خواست با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت با نرخ ۸ تا ۱۵ درصد و در چهارچوب طرح های اقتصاد مقاومتی باعث رشد شهر و توسعه روستاهای منطقه شوند.
استاندار اظهار کرد: نایین به لحاظ داشتن یک سابقه دیرین فرهنگی، مذهبی و اعتقادی و داشتن مردمی بسیار خوب، مهربان، صمیمی و صادق از ظرفیت‌ های بسیار بالایی برای جذب سرمایه‌ گذاری برخوردار است.
وی ادامه داد: علاوه بر این ویژگی‌ها، آنچه که به عنوان سرمایه اصلی در حال حاضر در این منطقه بسیار مورد توجه است، تاریخ غنی و آثار باستانی و تاریخی و فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه است که موجب افزایش ظرفیت های گردشگری این شهرستان شده است.
مهرعلیزاده، افزایش اقامت گردشگران در نایین را یکی از راهکارهای رونق و تقویت صنعت گردشگری این شهر دانست و گفت: در اجرای طرح ‌های احیای بافت فرسوده، باجذب سرمایه گذار بخش خصوصی می توان مراکز اقامتی نایین را برای تقویت صنعت گردشگری توسعه داد و از این طریق اشتغال ‌های پایداری را در این منطقه ایجاد کرد.
استاندار اصفهان همچنین با اشاره به اینکه در سالجاری ۱۷ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان برای توسیه سرمایه گذری شهرستان نایین اختصاص یافته است، گفت: این مبلغ از بند الف و ب قانون بودجه در راستای توسعه صنعتی ، کشاورزی، گردشگری و تولید فرش دستباف نایینی اختصاص یافته است.
محسن مهرعلیزاده استاندار استان اصفهان روز چهارشنبه در سفر به شهرستان نایین از جاذبه ‌های گردشگری و تاریخی نایین بازدید کرد.
وی که به منظور شرکت در مراسم ترحیم مرحوم محمد حسین رضوانی پدر فرماندار شهرستان اصفهان به نایین سفر کرده بود از اماکن تاریخی و مراحل مرمت و بازسازی این اماکن بازدید کرد.
استاندار اصفهان در جریان این سفر از بازار و بافت تاریخی شهر و کارگاه فرش دستبافت نائین دیدن کرد.
مهرعلیزاده در ادامه با حضور در مسجد جامع نائین به عنوان یکی از مساجد تاریخی که به ثبت ملی رسیده است با گردشگران خارجی حاضر در این مکان تاریخی گفت و گو کرد .
همچنین استاندار اصفهان پس از بازدید از کارگاه های تولید فرش دستباف در شهر نایین، دستور داد طی یک هفته طرح جامعی برای توسعه کارگاه های قالیبافی در سطح این شهرستان تهیه و زمینه اجرایی شدن این طرح در کوتاهترین زمان فراهم شود.
وی محمدعلی شجاعی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان را مامور رسیدگی به این موضوع کرد.
شهرستان نایین با بیش از ۳۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت ۷۱۳۶ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: حسین فرزانیان محمدی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *