اجتماعیاخباراخبار جهاناخبار عمومیاخبار فرهنگیحوادث

موزه ملی هند در آتش سوخت

بسیاری از مجموعه های ارزشمند تاریخ طبیعی هند از جمله یك فسیل ۱۶۰ میلیون ساله دایناسور، در جریان آتش سوزی گسترده روز سه شنبه در موزه ملی هند طعمه حریق شدند.

به گزارش پايگاه خبري روزنامه «اينديا تايمز»، در جريان آتش سوزي گسترده در موزه تاريخ طبيعي هند واقع در دهلي نو، بسياري از بخش هاي اين موزه از جمله يك فسيل ۱۶۰ ميليون ساله و آثار تاكسيدرمي متعلق به هنرمندان بزرگ هندي به خاكستر بدل شد.
اين آتش سوزي بخش هايي از ساختمان فدراسيون اتاق‌هاي بازرگاني و صنايع هند را نيز در برگرفت و شش آتش نشان در جريان حادثه به شدت زخمي و به بيمارستان منتقل شدند.
كارشناسان زمان وقوع اين حادثه را بين ساعت ۰۱:۳۰ تا ۰۲:۰۰ به وقت محلي اعلام كردند.
مهار اين حريق در مدت زمان نزديك به دو ساعت انجام شد و در اين مدت، تمام اشياي ارزشمند موزه به طور كامل سوخت.
«پراكاش جوادكار» وزير محيط زيست هند در بازديد از محل حادثه به خبرنگاران گفت : اين يك حادثه دلخراش است. موزه تاريخ طبيعي يك گنجينه ملي است و اين فقدان قابل مقايسه با هيچ پولي نيست.
وي پس از اين حادثه، دستور بررسي موارد ايمني در ۳۴ موزه ديگر هند را صادر كرد. هنوز علت آتش سوزي صبح امروز در نخستين و تنها موزه تاريخ طبيعي هند مشخص نشده است.
آتش سوزي امروز در شرايطي رخ داد كه تنها چند هفته از حريق گسترده معبد شهر «پراوور» هند مي گذرد كه بيش از صد نفر را به كام مرگ فرستاده بود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *