اجتماعیاخباراخبار ایراناخبار فرهنگی

امنیت و آرامش حاکم بر کشور مدیون خون شهداست

استاندار فارس در آئین تشییع پیکر مطهر ۹۴شهید گمنام دوران دفاع مقدس در نورآباد ممسنی گفت: امنیت و آرامش پایدار و موجود در کشور مدیون از خودگذشتگی و ایثارگری های شهدا است.

به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی در حاشیه این مراسم باشکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام رده های مختلف جامعه بخصوص مدیران وامدار شهدا هستند و وظیفه دارند که در هر فرصتی که پیش آمد با صیانت از خون شهدا و خدمت هر چه بیشتر به مردم بخشی از دین خود را نسبت به این جایگاه رفیع شهدا ادا کنند.
استاندار فارس اضافه کرد: برای من به عنوان کسی که افتخارش این است که بخشی از زندگی خود را در میادین دفاع مقدس بوده یک وظیفه و افتخار است که نهایت تلاش خود را برای برپایی هرچه باشکوه تر چنین مراسمی به کار گیرد.
نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: همانگونه که در زمان جنگ تمام اقشار جامعه حضور داشتند، امروز نیز شهدا متعلق به همه اقشار جامعه هستند و هیچ کس حق ندارد که شهدا را خاص یک جریان، تشکیلات یا نهاد خاص بداند.
افشانی افزود: اگر شهدا، رزمندگان و جانبازان نبودند سرنوشت امروز کشور معلوم نبود که چگونه است و امنیت و آرامشی که امروز در کشور حاکم است مدیون خون شهداست و جامعه باید قدردان آنها باشد.
وی گفـت: امروز کشور و جامعه بخصوص در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز نیازمند اتحاد و همبستگی است.
افشانی، شهدا را انسان هایی صادق، مخلص و پاک دانست و گفت: آنها انسان هایی بودند که گفتار و کردارشان یکی بود، عملشان بیانگر ایمانشان بود، شهدا رفتند تا دیگران بمانند و آنها جان خود را فدا کردند تا حقیقت را تضمین کنند.
وی از شهدا به عنوان قهرمانان پیشتاز صحنه نبرد نام برد و اظهار داشت:شهدا در حقیقت همه هستی خویش را برای عزت و آزادی ملت ایران بخشیدند و مردم این سرزمین وامدار آنها هستند.
افشانی همچنین شرکت در مراسم تشییع شهدا و نیز دیدار با خانواده معظم این عزیزان را یک وظیفه و افتخار بزرگ برای خود برشمرد و تاکید کرد: افتخار بالاتر این است که دلسوزان جامعه ایران اسلامی در هر منصب و شغلی در جهت نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق صادقانه و بی ریای شهدا تلاش کنند.
براساس این گزارش استاندار فارس به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از دقایق اولیه روز چهارشنبه به پیشواز شهدای گمنام رفته و همراه با دیگر اقشار مختلف جامعه یکبار دیگر ضمن ادای احترام به پیکیر مطهر این عزیزان ، بر ادامه راه سرخ این شهدای گمنام تجدید پیمان کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *