اجتماعیاخباراخبار اقتصادیاخبار ایراناخبار سیاسیاخبار شهرستان ناییناخبار علمیاخبار فرهنگی

 سید ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان اصفهان 

تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری استان اصفهان ۴۲۵ میلیارد تومان است

اصفهان – ایرنا – معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری سهم استان اصفهان از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری را ۴۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان اصفهان افزود: ۳۷۵ میلیارد تومان این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، ۴۰ میلیارد تومان از بانک سینا و ۱۰ میلیارد تومان از محل بانک پارسیان برای این تسهیلات اختصاص یافته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری رقم این تسهیلات در کل کشور را ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:این تسهیلات به طرح های که دارای توجیه اقتصادی هستند پرداخت می شود.
وی ادامه داد: تمام این موارد برای افزایش اشتغال پایدار روستایی و عشایری و همچنین سرمایه در گردش شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر اختصاص یافته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: برای اشتغال پایدار روستایی و همچنین سرمایه در گردش شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر سود ۶ و ۱۰درصد در نظر گرفته شده است.
رضوی با بیان اینکه برای بازپرداخت این وام ۲ سال زمان ساخت و ساز و۲سال زمان تنفس در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بازپرداخت این تسهیلات از سال چهارم آغاز می شود و به طور کلی این تسهیلات تا زمان تسویه وام، ۹ سال در اختیار وام گیرنده قرار دارد.
اواظهار کرد: سند ملکی روستایی، سند ملکی مسکونی، سفته و ضمانت‌های صندوق تسهیلات برای وثیقه این وام قابل قبول خواهد بود.
به گفته معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نظارت و پرداخت این تسهیلات استان ها بر عهده سازمان برنامه و بودجه استان و در کشور نیز بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.
رضوی تاکید کرد که این تسهیلات باید در زمینه اشتغال روستایی پایدار هزینه شود و مانند گذشته در طرح های زود بازده و خوداشتغالی هزینه نخواهد شد.
او گفت: این نوع پرداخت تسهیلات در سال‌های پس از انقلاب وجود نداشته و تنها در دولت دوم تدبیر و امید برای توسعه مناطق روستایی عملیاتی شد.
معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری درباره وضعیت آب در استان اصفهان نیز خاطرنشان کرد: شخص دکتر حسن روحانی و اسحاق جهانگیری معاون اول وی به طور جدی پیگیر مساله آب استان اصفهان هستند و هرگونه مصوبه در کشور بر مبنای تصمیمات شورای عالی آب خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: نحوه مصرف و تولید آب در کشور ما باید تغییر یابد و به ویژه در مناطق کویری و خشک این چرخه باید تغییر کند تا بهره وری مصرف آب بهتر شود.
جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان اصفهان روز پنجشنبه و با حضور نمایندگان مجلس فرماندار، بخشداران، دهیاران و اعضای شورای شهرها و بخش های شهرستان اصفهان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
براساس نتایج سرشماری ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر است که از جمعیت استان اصفهان حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مرد (۵۱ درصد) و ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار زن (۴۹ درصد) هستند.
همچنین استان اصفهان دارای یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد یک میلیون و ۴۱۲ هزار خانوار شهری و ۱۹۶ هزار خانوار روستایی است
عشایر این استان نیز در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان درغرب استان با داشتن ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری، سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان با ۲۴ هزار نفر عشایر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان با ۳ هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه، جامعه عشایری استان اصفهان را تشکیل می دهند.
ت / ۶۰۲۰ / ۶۰۲۲ خبرنگار: علیرضا حکیمیان – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرکره برقی
بستن